وزیر اسبق بهداشت و مدیر پروژه داروی ایرانی ایدز گفت: پروتكل درمان با داروی ایدز ایرانی در وزارت بهداشت در حال تدوین است و این دارو سال آینده برای سه هزار بیمار مبتلا به HIV ایدز در ایران تجویز می‌شود.

داروی ایرانی ایدز سال آینده مورد استفاده 3 هزار بیمار قرار می‌گیرد
به گزارش سلامت نیوزمحمد فرهادی‌ در گفت‌و‌گو بافارس‌ افزود: ‌داروی IMOD با تقویت سیستم ایمنی بدن موجب بهبود كیفیت زندگی بیماران مبتلا به ویروس ایدز می‌شود كه پس از دو سال ارزیابی از وزارت بهداشت مجوز گرفته است و قرار است سال آینده در چند مركز درمان ایدز مورد استفاده سه هزار بیمار HIV‌ ایدز در كشور قرار گیرد.
وی ادامه داد: برای كاربردی شدن این دارو در سیستم خدمات بهداشتی ـ درمانی نیازمند پروتكل درمان با IMOD هستیم كه این پروتكل اكنون در وزارت بهداشت مراحل نهایی تدوین را می‌گذراند و به زودی به مراكز درمانی ابلاغ می‌شود.
به گفته فرهادی داروی ایمود برای بیمارانی كاربرد دارد كه دچار ضعف سیستم ایمنی بدن هستند و با مصرف این دارو برای مدتی سیستم ایمنی بدن آن‌ها تقویت می شود و می‌توانند زندگی با كیفیت تری داشته باشند اما مصرف این دارو بر اساس تشخیص پزشك و با توجه به پروتكل ابلاغی ممكن است به تنهایی یا در كنار سایر داروهای ضد ویروس باشد.
وزیر اسبق بهداشت اضافه كرد:‌ داروی IMOD اكنون مراحل ثبت اختراعات و نوآوری‌ها را در اروپا به عنوان یك PATENT جدید طی می‌كند و پس از آن هر كشوری می‌تواند بر اساس سیستم دارویی خود این دارو را مورد استفاده قرار دهد.
وی گفت: در زمان حاضر چند كشور مختلف متقاضی این دارو هستند و خرید این دارو از ایران در مجموع نیازمند تأیید آن توسط سازمان غذا و داروی آمریكا یا اروپا نیست و هر كشوری بر اساس سیستم دارویی و قوانین خود می‌تواند متقاضی این دارو باشد و از آن استفاده كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha