وزیر بهداشت با اشاره به کمبود کادر پرستاری در مراکز درمانی کشور، از بکارگیری دانشجویان ترم آخر پرستاری و نیروهای شرکتی در بیمارستانها خبر داد.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت با اشاره به کمبود کادر پرستاری در مراکز درمانی کشور، از بکارگیری دانشجویان ترم آخر پرستاری و نیروهای شرکتی در بیمارستانها خبر داد.

دکتر سید حسن هاشمی با بیان این مطلب که کمبود کادر پرستاری در بیمارستانها یک واقعیت است که نمی توان آن را منکر شد، به مهر گفت: آنچه در حال حاضر می توان به عنوان راهکاری برای رفع کمبود کادر پرستاری در بیمارستانها مورد توجه قرار داد، استفاده از پرستاران طرحی و دانشجویان سال آخر پرستاری است.

وی ادامه داد: به همین منظور، مقرر شده پرستارانی که در حال گذراندن طرح هستند با دریافتهای منطقی به کار خود ادامه دهند و هشت هزار دانشجوی پرستاری که ترم های پایانی را می گذرانند، در بیمارستانها جذب کرد. همچنین یک تعدادی را چون اجازه استخدام نبود، مجبور شدیم در قالب شرکتی بکار بگیریم

هاشمی با بیان این مطلب که نسبت پرستار به تخت بیمارستانی در ایران فاصله زیادی با بسیاری از کشورها دارد، از اجرای آزمایشی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در چند بیمارستان کشور خبر داد و گفت: پس از کسب نتایج لازم، آن را در سایر بیمارستانها اجرا می کنیم.

وزیر بهداشت به آمادگی دانشگاههای علوم پزشکی برای ارایه آموزشهای ضمن خدمت به پرستاران اشاره کرد و افزود: پرستاران می توانند در نظارت بر طرح تحول نظام سلامت در بیمارستانها ما را یاری دهند.

هاشمی با عنوان این مطلب که وزارت بهداشت نسبت به مسائل و مشکلات پرستاری بی اعتنا نیست، گفت: بزودی خبرهای خوشی برای پرستاران خواهیم داشت که امیدواریم با اعلام و اجرای آنها، رضایت نسبی پرستاران تامین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha