سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه منشأ بخش عمده‌ای از ریزگردهای شهرهای جنوبی، کشور عراق است، گفت: نگرانی درباره وجود ریزگردهای آغشته به اورانیوم در کشور، منطقی است.

سلامت نیوز: سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه منشأ بخش عمده‌ای از ریزگردهای شهرهای جنوبی، کشور عراق است، گفت: نگرانی درباره وجود ریزگردهای آغشته به اورانیوم در کشور، منطقی است.

غلامحسن مؤید حسینی صدر در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه منشأ بخش عمده‌ای از ریزگردهای شهرهای جنوبی، کشور عراق است، اظهار داشت: اینکه درباره ورود ریزگردهای آغشته به مواد رادیو اکتیو نگرانی وجود دارد منطقی بوده چرا که این امر یک موضوع جدی است که باید به آن پرداخته شود.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه بدون شک این مسئله در جلسه‌‌های آتی فراکسیون محیط زیست خانه ملت مطرح می‌شود، افزود: البته باید گفت که تاکنون هیچگونه گزارش موثق و رسمی از سوی ادارات و مردم در این باره به مجلس ارائه نشده است.

وی ادامه داد: در حاشیه اجلاس اخیری که فراکسیون محیط زیست خانه ملت با حضور 13 کشور در تهران برگزار کرد، موضوع وجود ریزگردهای آغشته به اورانیوم مطرح شد.

حسینی صدر با اعلام اینکه باید معضل ریزگردها به شکل منطقه‌ای مرتفع شود، ابراز داشت: بروز پدپده ریزگرد مشکلات فراوانی را برای مردم به خصوص شهروندان شهرهای جنوبی کشور ایجاد کرده است.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست خانه ملت با تأکید بر ضرورت توجه وزارت بهداشت و درمان به این مهم، خاطرنشان کرد: در مرحله نخست وزارت بهداشت و درمان موظف است نسبت به رفع ابهامات در این باره اقدام کند و در مرحله بعد، مسئولیت با سازمان محیط زیست کشور است که با پدیده ریزگردها مقابله کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha