دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12003

در حالی‌كه شمار مبتلایان به وبا در كشور به ۹۴ نفر رسیده است، معاون سلامت وزارت بهداشت از اجرای طرح قرنطینه در مرزهای ایران برای جلوگیری از شیوع وبا خبر داد.

دكتر حسن امامی رضوی با بیان اینكه در روزهای اخیر مورد جدید فوتی بر اثر وبا اعلام نشده است، گفت: در شهرهای كرج و بعد از آن قم آمار افزایش ابتلا به وبا به‌علت پوشش نامناسب خدمات بهداشتی بالا رفته است.

این درحالی است كه دكتر محمد مهدی گویا، رئیس مركز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت نیز با اعلام اینكه در رابطه با بیماری وبا اخیرا كمیته فنی متشكل از اعضای هیات علمی در وزارت بهداشت تشكیل شده‌ است، اعلام كرد: از 94 مورد ابتلای گزارش شده به بیماری وبا در كشور، ۱۸ نفر از اتباع خارجی (افغانستان و پاكستان) بوده‌اند.

دكتر محمد مهدی گویا، بیشترین موارد ابتلا را متعلق به شهرستان كرج و استان قم برشمرد و گفت: تصور ما بر آن است كه چون امكانات لازم و كافی برای شست و شو، ضدعفونی و گندزدایی سبزیجات در رستوران‌ها به حد منازل وجود ندارد، از این‌رو عرضه سبزی سالاد و كاهو در رستوران‌های كرج و قم ممنوع اعلام شده است.

در همین حال مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های مركز بهداشت استان ایلام نیز روز گذشته به ایسنا گفت: به‌علت هم مرز بودن استان با كشور عراق و ورود و خروج اتباع بیگانه، هر ساله در فصل تابستان بیماری وبا مردم ایلام را تهدید می‌كند.

عطاء‌الله جمالوندی با بیان اینكه وضعیت بهداشت در كشور عراق نامطلوب است و شیوع بیماری وبا می‌تواند خطر جدی برای مردم ایران به‌ویژه استان ایلام باشد، گفت: ایلام بیشترین مرز مشترك با كشور عراق را دارد و محل ‌تردد اتباع بیگانه است كه ممكن است در بین این اتباع افغانی نیز وجود داشته باشد.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های بهداشت استان ایلام، حصول اطمینان از آب آشامیدنی را یكی از راه‌های پیشگیری از شیوع وبا عنوان كرد و ادامه داد: آب مهم‌ترین عامل شیوع این بیماری است، در نتیجه در وحله اول باید از آب معدنی و بعد از آن از آب لوله كشی مطمئن استفاده شود.

چنانچه این راه‌ها امكان نداشت آب ‌آشامیدنی باید جوشانده شده یا از طریق كلرزنی آن را با رعایت اصول مصرف كرد.

جمالوندی در پایان خاطرنشان كرد: تاكنون هیچ علائمی ‌از شیوع بیماری وبا در استان گزارش نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha