سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
کد خبر: 120030

سازمان ملی استاندارد ایران مدتی است درباره موضوع "استفاده از روغن پالم در تولید لبنیات" سکوت کرده و اظهارنظری در این باره نمی‌کند این در حالی است که برخی ابهامات هنوز درباره این موضوع برطرف نشده است.

سکوت سازمان استاندارد در قبال روغن پالم

سلامت نیوز: سازمان ملی استاندارد ایران مدتی است درباره موضوع "استفاده از روغن پالم در تولید لبنیات" سکوت کرده و اظهارنظری در این باره نمی‌کند این در حالی است که برخی ابهامات هنوز درباره این موضوع برطرف نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، چند هفته پیش استفاده از روغن پالم در تولید محصولات لبنی با اظهارات وزیر بهداشت کلید خورد و بعد از آن جنجال زیادی در رسانه‌ها و مردم درباره این موضوع به وجود آمد.

پس از آن سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه اسامی متخلفان اعلام می‌شود تاکید کرد که مجوز استفاده از روغن پالم در تولید تعداد محدودی از فرآورده‌های لبنی لغو خواهد شد. این در حالی است که پیش‌تر اعلام شده بود در صنعت لبنیات به جز فراورده‌های دارای مجوز در تعداد دیگری از محصولات از جمله شیر و ماست نیز از روغن پالم استفاده شده است.

در همین حال در تازه ترین اظهارات دبیر انجمن صنایع لبنی اعلام کرد که استاندارد جدید مربوط به استفاده از روغن‌های گیاهی مجاز در تولید لبنیات تا پایان شهریور ماه از سوی سازمان ملی استاندارد اعلام می شود.

به گفته وی پیش از این وزارت بهداشت برای تولید هفت قلم کالای لبنی به 450 کارخانه مجوز استفاده از روغن پالم داده بود.

با این حال رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو چندی پیش در یکی از برنامه های تلویزیونی اعلام کرد که احتمال لغو استفاده از روغن پالم در کلیه محصولات لبنی با احتساب هفت قلم دارای مجوز نیز وجود دارد.

در پی پیگیری‌ها از مسئولان مربوطه برای مشخص شدن آخرین وضعیت تجدیدنظر در استاندارد استفاده از روغن پالم در لبنیات، مشخص شد رئیس سازمان ملی استاندارد با صدور بخشنامه‌ای کلیه مدیران، معاونان و کارشناسان این سازمان را از مصاحبه با رسانه‌ها منع و مصاحبه با رسانه‌ها را تنها منوط به پیگیری از طریق کانال روابط عمومی کرده است.

این در حالی است که سازمان ملی استاندارد طی سال‌های گذشته یکی از رسانه‌ای ترین سازمان‌های کشور بود و رسانه‌ها معمولا برای ارتباط با مدیران این سازمان نیازی به پیگیری‌های طولانی و در انتظار ماندن نداشته‌اند.

به نظر می رسد مطرح شدن موضوع استفاده از روغن پالم در تولید لبنیات باعث شده تا سازمان ملی استاندارد در مقابل رسانه‌ها بیش از پیش محافظه کار شود و نکته جالب اینجاست که این موضوع نخستین بار نه از طرف رسانه‌ها بلکه از سوی یک مقام دولتی مطرح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha