سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰

مدیر کل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدرگفت: میزان شیوع مصرف مواد در برخی از محیط‌های صنعتی ۱۰ تا ۲۵ درصد را نشان می‌دهد که این موضوع می‌تواند به عنوان یک دغدغه ملی مطرح باشد.

سلامت نیوز: مدیر کل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدرگفت: میزان شیوع مصرف مواد در برخی از محیط‌های صنعتی ۱۰ تا ۲۵ درصد را نشان می‌دهد که این موضوع می‌تواند به عنوان یک دغدغه ملی مطرح باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینانیوز، دکترحمید صرامی مدیر کل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر به آسیب‌شناسی در حوزه‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: متأسفانه بررسی‌ها نشان می‌دهد که برخی از کارگران در محیط‌های صنعتی به مصرف مواد مخدر گرایش داشته‌اند. دراین راستا یک آسیب‌شناسی ملی در تمامی ۳۱ استان در محیط‌های صنعتی در حال انجام است که نتایج آن در آینده‌ای نزدیک منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: علت این بررسی این بود که وضعیت شیوع مصرف در محیط‌های صنعتی را بررسی کنیم. میزان شیوع مصرف مواد در برخی از محیط‌های صنعتی ۱۰ تا ۲۵ درصد را نشان می‌دهد که این موضوع می‌تواند به عنوان یک دغدغه ملی مطرح باشد.

مدیر کل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر کارهای سخت و زیان آور در محیط‌های صنعتی، استرس‌ها، فشار‌های ناشی از شغل، دوستان مصرف کننده، فقر اطلاعات و آگاهی و شب بیداری‌ها را پنج عامل اساسی در گرایش به مواد مخدر دانست و گفت: یکی از نکته‌های مهمی که ما باید مورد توجه قرار دهیم این است که مدیران صنایع کمیته‌های راهبری پیشگیری از اعتیاد را با حضور مدیران و نماینده کارکنان با تشکیل NGOهای کارگری رونق دهند تا یک هجمه جدی در محیط‌های صنعتی علیه مواد مخدر داشته باشیم.

دکتر صرامی از دستور کار قرار گرفتن تحقیقی تحت عنوان اقتصاد مواد مخدر خبر داد و بیان کرد: همانطور که در سال ۱۳۸۳ مشاهده کردیم حدود ده هزار میلیارد تومان خسارت و هزینه‌هایی است که ناشی از مواد مخدر به اقتصاد کشور وارد می‌شود، امسال نیز بر اساس نتایج تحقیقات جدید میزان خسارت را اعلام خواهیم کرد تا روند هزینه‌ها روشن‌تر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha