معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، به آخرین وضعیت بدهی بیمارستانها به شرکتهای پخش دارویی اشاره کرد و گفت: سال گذشته رقم بدهی بیمارستانها 800 میلیارد تومان بود که در حال حاضر این رقم به 900 میلیارد افزایش یافته است.

دلایل کمبودهای دارویی در بیمارستانها

سلامت نیوز: معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، به آخرین وضعیت بدهی بیمارستانها به شرکتهای پخش دارویی اشاره کرد و گفت: سال گذشته رقم بدهی بیمارستانها 800 میلیارد تومان بود که در حال حاضر این رقم به 900 میلیارد افزایش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر رسول دیناروند صبح سه شنبه در حاشیه اولین کنفرانس شرکتهای صنعت پخش که در مرکز همایشهای صدا و سیما برگزار می شود، افزود: یکی از دلایل کمبودهای دارویی که در بیمارستانها گزارش شده به دلیل بدهی معوقه شرکتهای دارویی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت تلاش می‌کند تا مطالبات شرکتهای دارویی را جبران کند، گفت: سال گذشته دولت بخش عمده‌ای از بدهی آنها را جبران کرد، هر چند که کسری‌های زیادی وجود داشت و تعرفه ارائه خدمات پایین بود.

دیناروند در مورد آخرین تفاهمنامه‌های پوشش بیمه‌ای داروها گفت:‌ تفاهمنامه با بیمه ها تغییر نمی‌کند بلکه قرار است فهرست داروهایی که بیمه می‌شوند توسعه یابند اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.

معاون وزیر بهداشت در ادامه  نسبت به قاچاق مکمل های بدنسازی و ورزشی به کشور هشدار داد و افزود: متاسفانه شبکه قاچاق مکملهای بدنسازی و ورزش، فعال تر از بخش رسمی است.

دیناروند از تفاهمنامه جدید با وزارت ورزش برای برخورد با مکمل های ورزشی قاچاق خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهمنامه، باشگاههای ورزشی از ارائه فرآورده‌های غیرمجاز دارویی و مکمل های بدنسازی به ورزشکاران منع شده اند.

رئیس سازمان غذا و دارو در رابطه با فروش مکمل های قاچاق در بازار ناصرخسرو و برخورد نیروی انتظامی، اظهارداشت: عرضه اقلام دارویی در بازار ناصرخسرو موضوع کهنه‌ای است که اگر عرضه قانونی را توانمند کنیم و نیازهای واقعی را برآورده کنیم، بخش زیرزمینی به فرآورده‌های تقلبی و قاچاق محدود می‌شود و در این صورت نیروی انتظامی می‌تواند با آنها برخورد کند.

دیناروند افزود: وزارت بهداشت در مورد دارو تلاش کرده تا انحصار آن در دست شرکتهای پخش قرار گیرد و امسال نیز ساماندهی تجهیزات پزشکی را دنبال می‌کند. سعی خواهیم کرد که سایر خدمات سلامت محور مانند کالاهای آرایشی و بهداشتی، فرآورده‌های طبیعی و سنتی، مکمل ها، مواد غذایی و تجهیزات پزشکی ساماندهی شوند تا مبارزه با قاچاق بهتر انجام شود.

وی گفت: اعداد و رقم قاچاق بسیار سرسام‌آور است و به اقتصاد کشور زیان می‌زند. این در حالی است که در زمینه کالاهای سلامت محور، کمترین قاچاق در حوزه دارو است ولی سهم قاچاق مکمل های غذایی، ورزشی، آرایشی و بهداشتی، بیشتر از سهم رسمی است.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان این مطلب که در فرآورده‌های غذایی سهم قاچاق بالاست، تاکید کرد: بسیاری از فرآورده‌هایی که مجوز ندارند، در فروشگاهها یافت می‌شوند و این مسئله نشان می دهد که شبکه قاچاق در کشور فعال است و اگر شرکتهای پخش ساماندهی شوند، فعالیت شبکه قاچاق نیز کاهش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha