وزیر بهداشت و درمان ضمن اشاره به مدل‌های تعامل با بخش خصوصی در حوزه سلامت، گفت: 288 پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که حدود 6 هزار میلیارد تومان بودجه برای تکمیل آنها نیاز است.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت و درمان ضمن اشاره به مدل‌های تعامل با بخش خصوصی در حوزه سلامت، گفت: 288 پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که حدود 6 هزار میلیارد تومان بودجه برای تکمیل آنها نیاز است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در نشست توجیهی نحوه واگذاری طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی و تعاونی که امروز در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری برگزار شد‌، افزود: درباره پروژه‌های ناتمام وزارت بهداشت باید گفت که 104 پروژه بیش از 50 درصد، 184 پروژه زیر 50 درصد و 134 پروژه زیر 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

وی افزود: حدود 560 بیمارستان در مجموعه وزارت بهداشت فعالند که 400 مورد از آنها پس از اعلام تعرفه‌های جدید نه تنهازیان‌ده نخواهند بود بلکه به سودهی می‌رسند.

6000 تخت بیمارستانی در آستانه بهره‌برداری

90 دانشکده و 60 خوابگاه قابل واگذاری به بخش خصوصی

وی با اشاره به هزینه‌های بهره‌برداری و نگهداری از بیمارستان‌ها اظهار کرد: حدود 6 هزار تخت در آستانه بهره‌برداری هستند و پس از اتمام پروژه‌ها 40 هزار طرح در قالب احداث 256 بیمارستان اضافه می‌شوند. علاوه بر آن 90 دانشکده و 60 خوابگاه قابل واگذاری به بخش خصوصی هستند.

قابلیت واگذاری بیمارستان‌های آموزشی به بخش خصوصی

وزیر بهداشت و درمان افزود: دولت می‌تواند حتی بیمارستان‌های آموزشی را به بخش خصوصی واگذار کند و حتی در زمینه تجهیزات نیز چنین آمادگی را دارد و در قالب فاینانس هم تسهیلاتی فراهم شده است.

فرایند ایجاد بیمارستان‌های زنجیره‌ای آغاز شد

وی با اشاره به مدل‌های تعامل با بخش خصوصی اظهار کرد: یکی از این مدل‌ها ایجاد بیمارستان‌های زنجیره‌ای است که دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و ایران این کار را آغاز کرده‌اند. این پروژه محب نام دارد که بیمارستان میرزاکوچک‌خان در مرکز حضرت فاطمه (س) با این پروژه همکاری می‌کنند. بخش خصوصی 30 درصد سرمایه اولیه آورده و 70 درصد تسهیلات گرفته و بیمارستان‌های بالای 250تخت اضافه کرده است. سود تضمینی این کار نیز 25 درصد است.

وی افزود: مدل دوم در زنجان آغاز شده و امیدواریم در تهران و مشهد نیز اجرایی شود. با استاندار و شورای شهر زنجان تعاملاتی برقرار کردیم و این مدل را در شورای شهرهای بزرگ نیز از جمله تهران مطرح می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: در قانون امسال، شهرداری‌ها مکلف شده‌اند در زمینه آموزش و پرورش و بهداشت برخی مکان‌ها را کاربری دهند و از این محل خرج بودجه کنند. در حال حاضر نیمی از بیمارستان‌های کشور بیش از 50 سال قدمت دارند و لازم است آنها را نوسازی کنیم.

عدم پیش بینی مراکز بهداشتی درمانی در "مسکن مهر"

وزیر بهداشت با اشاره به مسکن مهر گفت: مراکز بهداشتی و درمانی در این طرح پیش‌بینی نشده است.

وی با اشاره به بیمارستان‌های شهر تهران اظهار کرد: بیمارستان‌های شریعتی و شهدای تجریش موقعیت مکانی خوبی دارند و می‌توان از این جهت به آنها پرداخت.

کمبودهای حوزه تجهیزات پزشکی و برنامه‌هایی برای ورود بخش خصوصی

وزیر بهداشت با اشاره به کمبودهای وزارت بهداشت در زمینه تجهیزات پزشکی اظهار کرد: به 150 سی‌تی‌اسکن و حدود 40 دستگاه ام‌آرآی نیازمندیم، اما دولت نباید در این زمینه سرمایه‌گذاری کند و چنین قصدی را ندارد؛ چراکه سود این کار تضمین شده است و بخش خصوصی می‌تواند این کار را انجام دهد. از سوی دیگر هولدینگ‌هایی در کشور برای ساخت و ساز و بهره‌برداری خوابگاه‌ها ایجاد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha