عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت پرداختن به بحث پیشگیری از اعتیاد در طرح تحول سلامت، گفت: با توجه به گسترش تولید مواد مخدر شیمیایی که بسیار خطرناک‌تر از مواد مخدر گیاهی است ضرورت دارد وزارت بهداشت در بحث پیشگیری از اعتیاد نگاه جدی‌تری داشته باشد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت پرداختن به بحث پیشگیری از اعتیاد در طرح تحول سلامت، گفت: با توجه به گسترش تولید مواد مخدر شیمیایی که بسیار خطرناک‌تر از مواد مخدر گیاهی است ضرورت دارد وزارت بهداشت در بحث پیشگیری از اعتیاد نگاه جدی‌تری داشته باشد.

عابد فتاحی در گفت وگو با خانه ملت، درباره ضرورت توجه به بحث اعتیاد در طرح تحول نظام سلامت، افزود: بدون‌شک وزارت بهداشت وظیفه بهداشت، درمان‌ و نظارت بر سلامت مردم را برعهده دارد و در مورد اعتیاد نیز باید به این سه وظیفه عمل کند به گونه‌ای که ابتدا با سیاست‌گذاری‌های درست اقدامات پیشگیرانه‌ای نسبت به شیوع اعتیاد داشته باشد و در صورت بروز اعتیاد در افراد، درمان ونظارت بر سلامت را مدنظر قرار دهد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس طی 6 ماه اخیر جلسات متعددی با مسئولان ستاد مبارزه با موادمخدر برگزار کرد و اخیرا نیز وزیر کشور در جلسه غیرعلنی مجلس درباره فجایع ناشی از اعتیاد در سطح کشور توضیحاتی ارایه کرد که معضل بروز اعتیاد در جامعه را نشان می داد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه بحث پیشگیری از اعتیاد در طرح تحول نظام سلامت خالی است، یادآور شد: پرداختن به این امر تنها در حیطه وظایف وزارت بهداشت است و باید مساله پیشگیری از اعتیاد به عنوان یک آسیب و قتل عام اجتماعی بیان و پیگیری شود.

فتاحی با یادآوری اینکه در بحث اعتیاد نباید تنها حوزه درمان را مدنظر قرار داد، تصریح کرد: معالجه بیماران به تنهایی فایده ندارد و باید حوزه پیشگیری نیز در کنار آن مورد توجه واقع شود زیرا در بهترین شیوه مطالعاتی تنها 10 درصد از معتادان بهبود یافته سالم باقی می‌مانند و 90 درصد از آنها دوباره بازگشت به اعتیاد را خواهند داشت.

وی با تاکید بر ضرورت ریشه کن کردن اعتیاد در کشور، افزود: متاسفانه امروزه راه برای گرایش جوانان به سمت اعتیاد باز است درحالی که باید این راه‌ها بسته شود زیرا وضع کشور از لحاظ شیوع اعتیاد بحرانی‌تر از آن است که مشاهده می‌کنیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس نهم،‌ یادآور شد: امروزه در بحث اعتیاد مواد شیمیایی تولید می‌شود که بسیار خطرناک‌تر از مواد مخدر گیاهی است و حتی به راحتی نیز تولید می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: پرداختن به معضل اعتیاد در حیطه حوزه سلامت است و وزارت بهداشت باید به طور جدی به آن ورود کند البته دستگاه‌هایی مانند نیروی انتظامی یا وزارت کشور نیز باید باهماهنگی‌های لازم و کافی مانع ورود موادمخدر به کشور شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha