سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 120058

رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن اشاره به وضعیت چاقی و اضافه وزن در کشور و مشکلات ناشی از آن، گفت: وزارت بهداشت به تنهایی قادر به پیشگری از اضافه وزن و چاقی نیست.

سلامت نیوز: رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن اشاره به وضعیت چاقی و اضافه وزن در کشور و مشکلات ناشی از آن، گفت: وزارت بهداشت به تنهایی قادر به پیشگری از اضافه وزن و چاقی نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر زهرا عبدالهی درباره بحران چاقی در ایران با اشاره به برنامه‌های میان مدت، کوتاه مدت و بلند مدت وزارت بهداشت درباره پیشگیری از چاقی افزود: هنوز سیاست و برنامه‌ای جامع برا ی پیشگیری از اضافه وزن و چاقی که در آن تمام بخش‌ها بتوانند به وظایف خود عمل کنند، درکشور به اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه برنامه جامع پیشگیری از چاقی با مشارکت همه جانبه بخش‌ها و دستگاه‌ها در مرحله تدوین است، افزود: تا زمانی که دستگاه‌های مسوول در امر پیشگیری، آموزش و تحرک بدنی کنار یکدیگر قرار نگیرند، سیاست گذاری‌های وزارت بهداشت در امر پیشگیری موفق نخواهد بود.

عبدالهی که در یک برنامه رادیویی سخن می‌گفت، ادامه داد: تازمانی که صنعت غذا و صنایع غذایی محصولات کم کالری و کم چربی به بازار ارائه نکنند، تازمانی که دولت از صنایع غذایی حمایت نکند، تا زمانی که نهادهای آموزسی و رسانه‌ها در کنار وزارت بهداشت قرار نگیرند و تاز مانی که مردم به امکانات تحرک بدنی دسترسی نداشته باشند، نمی‌توان انتظار داشت که سیاست‌گذاری در امر پیشگیری از چاقی عملی شود.

رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در پایان با تاکید بر نظارت بر قیمت موادغذایی و کنترل محصولات وارداتی اظهارکرد: با توانمندسازی مردم در خصوص "خودمراقبتی" نیز می‌توان سیاست و برنامه جامع ملی پیشگیری از اضافه وزن و چاقی را عملیاتی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha