رئیس سازمان امداد و نجات با تشریح خاطره ای از ابعاد حوادث بزرگی مانند زلزله بم که ۳۰۰ آمبولانس برای کمک رسانی به این شهر اعزام شدند و برنگشتند، از مطالبه برای اختصاص ۴ نقطه امداد رسانی در اطراف تهران از دولت خبر داد.

سلامت نیوز: رئیس سازمان امداد و نجات با تشریح خاطره ای از ابعاد حوادث بزرگی مانند زلزله بم که ۳۰۰ آمبولانس برای کمک رسانی به این شهر اعزام شدند و برنگشتند، از مطالبه برای اختصاص ۴ نقطه امداد رسانی در اطراف تهران از دولت خبر داد.

پیر حسین کولیوند در گفت‌وگو باتسنیم، درباره چالش‌های امداد رسانی در تهران اظهار داشت: برای پاسخگویی جهت حوادث بزرگ تهران باید فکری اساسی کرد، بنده در کنار مسئولیتی که در سازمان امداد و نجات دارم به عنوان متولی یکی از بهترین بیمارستانهای پایتخت «خاتم الانبیاء(ص)» معتقد هستم انتقال سازمان امداد و نجات هلال احمر به نسیم شهر می‌تواند این امکان را به ما بدهد که در کمتر از چند ساعت 15 بیمارستان صحرایی برپا کنیم، و تعداد کثیری مصدوم را نجات داد، حال قرآن می‌فرمایید اگر یک نفر را نجات دهید به معنای نجات تمام انسانهاست، در حالیکه با این تدبیر می‌توان جان بسیاری را در حوادث بزرگ پایتخت نجات داد.

رئیس سازمان امداد و نجات در ادامه با تشریح انتقال سازمان امداد و نجات هلال احمر به منطقه نسیم شهر که مساحتی بالغ بر 100 هکتار را در بر می‌گیرد، عنوان کرد: حتی در زمان پاسخگویی به حوادث بزرگ تهران، نیروهای استانهای معین تهران می‌توانند در این منطقه مستقر شوند، براین اساس باید پرسید برای حوادث تهران چه فکری شده است؟ و از کجا باید این امداد رسانی شروع شود.

کولیوند تصریح کرد: براین اساس سازمان امداد و نجات جدا از انتقال خود به نسیم شهر؛ برای 4 نقطه تهران نیز در جلسه کمیسیون زیربنایی دولت، مُصرانه ایستاده ایم و فضا می‌خواهیم، تا برای امداد رسانی در حوادث تهران بکار بگیریم.

وی در تشریح ابعاد حوادث بزرگ به امداد رسانی به زلزله بم اشاره کرد و گفت: بنده در آن زلزله مسئول تخلیه مجروحان از فرودگاه مهرآباد به بیمارستانها بودم، 300 آمبولانس در اختیارم بود، حال وقتی این 300 آمبولانس برای کمک رسانی وارد شهر زلزله زده بم شدند دیگر بر نگشتند، چون همه آنها در ترافیک زمین گیر شدند، به هر بیمارستانی هم 10 مصدوم می‌فرستادیم بعد از مدتی عنوان می‌شد که دیگر مصدوم منتقل نشود، چون ظرفیت‌ تخت‌های بیمارستانی پّر شده بود، و این درحالیست که این موارد در آن سالها رخ داده است.

رئیس سازمان امداد و نجات ادامه داد: بنابراین در صورت هر گونه حادثه ای در تهران باید یک فضا و مکانی مناسبی داشته باشیم تا بتوانیم به خوبی به مصدومان خدمت ارائه دهیم، و بتوانیم از نظر تیراژ خدمات خوبی ارائه دهیم و بعد به بیمارستانهای دیگر منتقل کنیم. لذا با این استراتژی سازمان امداد و نجات هلال احمر به 16 کیلومتری تهران منتقل می‌شود، که در این راستا دسترسی‌های این مکان جدید به راه‌های جاده ای، ریلی و امداد هوایی نیز مناسب است، در این زمینه رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز برای همکاری با ما اعلام آمادگی کرده است و این کار برای همدلی سازمان‌های امدادی بسیار موثر است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر خاطرنشان کرد: امیدواریم به هیچ عنوان حادثه ای در کشور رخ ندهد تا سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز بتواند براساس وظایف ذاتی خود بیشتر در مقوله آموزش و پیشگیری اقدام کند ولی در صورت هر حادثه ای نیز قول می‌دهیم به گونه ای عمل کنیم که باعث حفظ آبروی ایران اسلامی شویم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha