مدیرکل درمان غیرمستقیم تأمین‌اجتماعی گفت: بررسی نسخ تجویزی پزشکان از سوی دفاتر رسیدگی به اسنادپزشکی این سازمان در کنترل مصرف داروها مؤثر بوده است.

سلامت نیوز: مدیرکل درمان غیرمستقیم تأمین‌اجتماعی گفت: بررسی نسخ تجویزی پزشکان از سوی دفاتر رسیدگی به اسنادپزشکی این سازمان در کنترل مصرف داروها مؤثر بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمد توانایی با اعلام این مطلب، افزود: بررسی نسخ تجویزی پزشکان (به تفکیک رشته‌های پزشکی) از سوی شوراهای علمی - تخصصی مستقر در دفاتر رسیدگی به اسنادپزشکی استان‌ها و ارائه عملکرد داروئی به پزشکان اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد از طریق پورتال معاونت درمان سازمان تأمین‌اجتماعی در تغییر رفتار نسخه‌نویسی پزشکان سراسر کشور و هدایت آنها به سوی تجویز منطقی داروها تأثیر به سزایی داشته است.

وی اظهار کرد: نسخی که برای بیماران خاص، سرطانی، ام‌اس، متابولیک و به طور کلی بیماران مزمن و صعب‌العلاج تجویز می‌شود، پس از بررسی کارشناسی و کنترل همه‌جانبه (از جمله کنترل سن، جنس، دوز تجویز شده، همخوانی داروی تجویز شده با پاسخ خدمات پاراکلینیکی ارائه شده به بیمار و...)‌ مورد تأیید قرار گرفته و نسبت به تشکیل پرونده الکترونیکی اقدام می‌شود.

توانایی تصریح کرد: بیماران خاص داروی خود را براساس پرونده تشکیل شده دریافت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha