یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که با ارائه پیشنهادها برای تعریف منابع مالی جدید، مجلس حمایت‌های خود را با توجه به اقدامات انجام شده توسط وزارت بهداشت از این وزارتخانه برای سال 94 انجام خواهد داد.

سلامت نیوز: یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که با ارائه پیشنهادها برای تعریف منابع مالی جدید، مجلس حمایت‌های خود را با توجه به اقدامات انجام شده توسط وزارت بهداشت از این وزارتخانه برای سال 94 انجام خواهد داد.

سیامک مره‌صدق در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی خود از عملکرد وزارت بهداشت درباره اجرای طرح تحول بهداشت، گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تمام تلاش خود را برای تامین بودجه این وزارتخانه به کار خواهد گرفت زیرا به نظر می‌رسد حرکت‌هایی که در وزارت بهداشت آغاز شده حرکت‌های بسیار مثبتی بوده است.

وی درباره اینکه حمایت‌های بودجه‌ای مجلس از این وزارتخانه با توجه به عملکردش چگونه خواهد بود، اظهار کرد: مطمئن باشید کمیسیون بهداشت مجلس تمام توان خود را برای تحقق بودجه اینگونه طرح‌ها توسط وزارت بهداشت در سال 94 به کار می‌گیرد.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس عملکرد وزارت بهداشت را مثبت ارزیابی کرد و افزود: اجرای چنین طرح‌هایی نیاز به شجاعت فراوانی داشت که خوشبختانه چنین ویژگی در وزیر وجود داشته و هیات دولت هم تا به حال حمایت‌های لازم را داشته است لذا امیدواریم حمایت هیات دولت ادامه داشته باشد و از سوی دیگر مجلس وظیفه خود می‌داند که در طرح عدالت‌محور حتما همه نوع حمایت و همکاری را به عمل آورد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: ‌در رابطه با تحقق منابع مالی و بودجه‌ای پیشنهادهای خاصی ارائه شده است که یکسری منابع مالی جدید تعریف شود. اینکه بخواهیم از بودجه‌ها و منابع بخش‌های دیگر کم کرده و به این قسمت اضافه کنیم کمکی به اقتصاد کشور نمی‌کند بنابراین ما به دنبال تعریف منابع جدید بودجه‌ای هستیم.

مره‌صدق تصریح کرد: افزایش مالیات بر دخانیات و یا تعیین مالیات بر موادی که برای سلامتی زیان‌آور هستند همچنین تعیین مالیات بر سوخت‌های فسیلی به عنوان مالیات سلامت از مواردی است که برای تعریف منابع مالی جدید پیشنهاد شده است. حتی می‌توان در واردات مواد غذایی که برای سلامت آسیب‌زا هستند مانند شکر و روغن مالیات تعیین کرد و به نوعی بودجه این بخش را تامین کرد.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس در بخش دیگری از این گفت‌وگو در رابطه با بحث خصوصی‌سازی در حوزه سلامت، اظهار کرد: به هیچ وجه در بحث خصوصی‌سازی در حوزه سلامت به دنبال افزایش پرداخت از جیب مردم نیستیم. دولت هم چنین نظری ندارد.

وی افزود: در واقع با تعیین تعرفه‌های جدیدی که می‌تواند در برخی از بخش‌ها سودآور باشد به گونه‌ای مدیریت شود که به بخش خصوصی واگذار گردد در غیر این صورت اگر بخواهیم قسمت‌های هزینه‌ساز را به بخش خصوصی واگذار کنیم مطمئنا به مردم آسیب می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha