چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 120112

عضو انجمن پوست ایران گفت : آلودگی های میکروبی و ایجاد حساسیت ارمغان استفاده از لباس های دست دوم (تاناکورا) به شمار می رود.

عفونت های پوستی ارمغان استفاده از لباس های دست دوم

سلامت نیوز: عضو انجمن پوست ایران گفت : آلودگی های میکروبی و ایجاد حساسیت ارمغان استفاده از لباس های دست دوم (تاناکورا) به شمار می رود.

افشار رمضانپور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر اینکه حساسیت از عمده عوارض استفاده از لباس های دست دوم درمیان استفاده کنندگان است افزود: تماس بدن با لباس آلوده خارش، قرمزی، بثورات قرمز و حتی به صورت دانه های آب در محل نمایان می شود.

وی یادآورشد: در برخی موارد نیز حساست ایجاد شده مانند خارش، ضایعه در محل بروز ایجاد می کند و بی توجهی به این موضوع مهم نیز عوارض ناخوشایندی را بوجود می آورد.

رمضانپور با اشاره به اینکه برخی عفونت ها نیز به دنبال تماس لباس آلوده با پوست منتقل می شود، تصریح کرد: عفونت های جلدی پوستی به صورت دانه های قرمز همراه با ایجاد چرک در محل بروز می کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: لباس های دست دوم در مقایسه با لباس های دیگر بی کیفیت و آلودگی های متعددی دارند که توجه به این موضوع اهمیت ویژه ای دارد.

وی ابراز کرد: بسیاری از مصرف کنندگان به دلیل مشکلات اقتصادی و بهای ناچیز آن به خرید این نوع لباس ها اقدام می کنند.

رمضانپور خاطرنشان کرد: لباس های دست دوم (تاناکورا) بیشتر در مناطق مرزی کشور در گستره وسیع توزیع و به فروش می رسد که اکنون نیز توسط دوره گردهای محلی در شهرهای کوچک نمود بیشتری یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha