مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت به تنهایی قادر به پیشگری از اضافه وزن و چاقی نیست.

سلامت نیوز: مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت به تنهایی قادر به پیشگری از اضافه وزن و چاقی نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، زهرا عبدالهی با بیان اینکه برنامه جامع پیشگیری از چاقی با مشارکت همه جانبه بخش ها و دستگاه ها در مرحله تدوین است، افزود: تا زمانی که دستگاه‌های مسئول در امر پیشگیری،آموزش و تحرک بدنی در کنار هم قرار نگیرند،سیاست گذاری های وزارت بهداشت در امر پیشگیری موفق نخواهد بود.

 

وی گفت: تا زمانی که صنعت غذا و صنایع غذایی محصولات کم کالری و کم چربی به بازار ارائه کنند، تا زمانی که نهادهای آموزسی و رسانه ها در کنار وزارت بهداشت قرار نگیرند، و تا زمانی که مردم به امکانات تحرک بدنی دسترسی نداشته باشند، نمی توان انتظار داشت که سیاستگذاری در امر پیشگیری از چاقی عملی شود.

 

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با تأکید بر نظارت بر قیمت مواد غذایی و کنترل محصولات وارداتی اظهارکرد: با توانمندسازی مردم در خصوص خودمراقبتی نیز می توان سیاست و برنامه جامع ملی پیشگیری از اضافه وزن و چاقی را عملیاتی کرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha