چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 120121

مژه ها علاوه بر این که چشم‌ها رو زیبا می کنه، اونارو از گرد و خاک و عرق و نور خورشید محافظت می کنه، مژه هامون چون در ارتباط مستقیم با فضای بیرون و آلودگی هاست، حتی خیلی سریع تر از موها آلودگی رو جذب می‌کنه و اگه مکانیسم حفاظتی چشم نباشه، چه بسا هر روز عفونت کنه و بریزه و... ساختار مژه ها شبیه ساختار موهاست.

برای زیبا نگه داشتن مژه ها چه کنیم؟

سلامت نیوز: مژه ها علاوه بر این که چشم‌ها رو زیبا می کنه، اونارو از گرد و خاک و عرق و نور خورشید محافظت می کنه، مژه هامون چون در ارتباط مستقیم با فضای بیرون و آلودگی هاست، حتی خیلی سریع تر از موها آلودگی رو جذب می‌کنه و اگه مکانیسم حفاظتی چشم نباشه، چه بسا هر روز عفونت کنه و بریزه و... ساختار مژه ها شبیه ساختار موهاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان،گرد و خاک، عرق، ریمل و... می تونه روی مژه ها متراکم بشه که برای تمیز کردنش گاهی نیازه که با آب ولرم کمپرس کنیم.

چشم پزشک ها میگن مژه ها را با شامپو بچه شست و شو بدین.

با بالا رفتن سن مژه ها تغییر پیدا می کند؛ اگر پری یا طول مژه هاتون تغییر کرد، نگران نشین چون با بالا رفتن سن مژه ها نازک می شه. برای پر و زیبا نگه داشتن مژه ها باید به برنامه روزانه تون مکمل هایی مثل ویتامین B (بیوتین) اضافه کنین.

فر می تونه به مژه ها آسیب برسونه؛ فرمژه می تونه باعث کنده شدن مژه ها از ریشه بشه. اما نگرانی اصلی اینه که مژه ها می شکنه. به جای استفاده از فرمژه اونارو به آرامی به مدت ۱۰ ثانیه فشار بدین.

گاهی مژه ها خیلی بلند میشه

داشتن مژه بلند آرزوی هر دختر خانومیه اما مژه هایی که بیش از حد بلند میشه می تونه دردناک و دردسرساز باشه. هورمون هایی که گاهی باعث ابروهای پیوندی میشه باعث رشد بی رویه مژه ها هم میشه. اگر نیاز به کوتاهی مژه دارین، از یک آرایشگر کمک بگیرین.

ریمل های ضد آب، باعث آزار و اذیت می شه

در برابر مواد موجود در ریمل های ضد آب مانند «دیمتیکون کوپلی‌ال» و «سیلیکون» واکنش هایی مانند خارش، آب ریزش چشم و... به وجود میاد. پس از ریمل هایی با فرمول های طبیعی و عاری از ماده نگه دارنده و بو استفاده کنین تا چشم دچار خارش نشه.

کاشت مژه خطرناکه

مواد موجود در چسب ها مانند فرمالوئید باعث ناراحتی چشم ها میشه. در صورت استفاده نادرست ممکنه مژه های طبیعی نیز کنده بشه. می تونین با مواد طبیعی مژه های بلندتر و پرتر داشته باشین؛ کافیه به مدت ۲ تا ۳ هفته از یکی از این روش ها استفاده کنید تا در طول، حجم و رنگ مژه هاتون تغییر ایجاد شه.

پیشنهادها: 1- یک زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری گلیسیرین خوب مخلوط کنین و با گوش پاک کن روی مژه هاتون بمالین و بذارین یه ساعت بمونه، بعد با آب سرد شست و شو بدین. این کار رو هفته ای ۳ بار تکرار کنین. زرده تخم مرغ غنی از امگا۳، چربی، ویتامینE و میکرونیوترینیت است که با خشکی و شکنندگی مقابله می کنه و باعث میشه مژه هاتون سالم، قوی و پرپشت بشه. گلیسیرین نیز به عنوان نرم کننده عمل می کنه و با حفظ رطوبت، مژه ها را نرم و پرپشت نگه می داره.

2- روغن بادام، زیتون و نارگیل را با هم مخلوط کنین و با استفاده از برس ریمل تمیز به مژه ها بمالین. از ریشه شروع کنین، به مدت ۵ ثانیه نگه دارین این کار را ۴ تا ۵ بار قبل از خواب تکرار کنید. روغن بادام غنی از ویتامین های A،B و E است و باعث تقویت مژه ها میشه. روغن نارگیل، باعث رشد بیشتر و تیره شدن مژه ها میشه. روغن زیتون، غنی از ویتامین E و اسیداولیکه.

۳ - کپسول ویتامین E و ژل آلوئه ورا را خوب با هم مخلوط کنین و با کمک گوش پاک کن به مژه ها بمالین. ویتامین E به رشد و پر حجم شدن مژه ها کمک می کنه. آلوئه ورا نیز باعث تغذیه مژه ها میشه.

4- وازلین رو به آرامی به مدت ۲ تا ۳ دقیقه به مژه ها بمالید. رطوبت وازلین باعث میشه پوسته های روی پلک ها کم بشه. وازلین باعث بهبود جریان خون و در نتیجه رشد مژه ها میشه. خیلی دقت کنین که مواد داخل چشمتون نشه. بهتره زمانی که از منزل خارج نمی شین استفاده کنین.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha