چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 120127

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره فرسودگی بیمارستان های کشور گفت: در حال حاضر بیشترین بیمارستان های فرسوده در شهر تهران وجود دارد.

بیشترین بیمارستان‌های فرسوده در پایتخت

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره فرسودگی بیمارستان های کشور گفت: در حال حاضر بیشترین بیمارستان های فرسوده در شهر تهران وجود دارد.

احمد آریایی نژاد در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه معضل پیش روی بیمارستان های کشور فرسودگی آن هاست، اظهارداشت: تجهیزات و امکاناتی که در بیمارستان های فرسوده کشور استفاده می شود به روز نیست و این امر موجب تشدید عفونت های بیمارستانی می شود.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به شرایط بستری در بیمارستان های فرسوده نیز گفت: بستری شدن بیماران در این مراکز درمانی با توجه به شرایط بدی که دارند تقریبا سخت است و مشکلاتی را برای این افراد ایجاد می کند. حتی در برخی گزارش هایی که ارسال می شود شرایط این بیمارستان ها موجب تشدید بیماری افراد شده است.


وی تصریح کرد: فرسودگی علاوه بر اینکه از نظر امنیت جانی می تواند در حوادثی نظیر زلزله جان بیماران را به خطر بیندازد، در مسائل بهداشتی نیز می تواند اثرگذار باشد. در حال حاضر قدمت برخی بیمارستان ها بیش از ۵۰ سال است و شرایط فیزیکی بیمارستان موجب می شود تا از نظر بهداشتی نیز بیش از سایر بیمارستان ها رسیدگی شود.
این نماینده مجلس با تأکید بر ضرورت حل مشکلات فرسودگی بیمارستان ها، خاطرنشان کرد: با تعامل دولت و سایر ارگان های اجرایی باید اقداماتی برای ساخت و نوسازی بیمارستان های فرسوده انجام شود که امیدواریم در بودجه سال 94 اعتبار خوبی برای نوسازی بیمارستان ها تخصیص یابد.


وی تأکید کرد: البته برای تأمین منابع مالی و ساخت بیمارستان‌ های جدید باید از کمک بخش غیردولتی و سرمایه ‌گذاری بخش خصوصی استفاده کرد.


عضو کمیسیون بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین بیمارستان های فرسوده در پایتخت متمرکز هستند چرا که در استان های کشور، بیمارستان ساخته شده اما در بافت شهر تهران بیمارستان های نوساز بسیار اندک هستند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha