چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هشدار داد: مصرف کنندگان مواد مخدر صنعتی با توجه به دامنه مصرف این مواد، دچار ایست قلبی می‌شوند.

سلامت نیوز: استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هشدار داد: مصرف کنندگان مواد مخدر صنعتی با توجه به دامنه مصرف این مواد، دچار ایست قلبی می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکترمحمدرضا مسجدی افزود: با توجه به وجود ناخالصی‌ها در مواد مخدر، هنگام مصرف این مواد اثرکاهنده بر روی سیستم تنفسی بوجود می‌آید که ایست قلبی را منجر می‌شود.

وی با اشاره به استنشاق برخی از مواد مخدر صنعتی، اظهار کرد: از طریق استنشاق این مواد بطور مستقیم وارد دستگاه تنفسی می‌شود که عوارض حاد ریوی و نارسایی شدید تنفسی را به همراه دارد.

مدیرعامل جمعیت پیشگیری از استعمال دخانیات ایران ادامه داد: بسیاری از مصرف کنندگان مواد مخدر صنعتی به دلیل عوارض یاد شده در بخش‌های مراقبت‌های وی‍ژه بسیتری شده و فوت می‌کنند.

مسجدی، بروز حساسیت‌های ریوی از جمله خس خس سینه را از دیگر عوارض مهم مصرف این مواد بیان کرد و گفت: برای اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی مردم باید بحث اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر را از مدارس آغاز کرد.

وی با تاکید بر اینکه استعمال دخانیات دروازه ورود به مصرف مواد مخدر است، افزود: چند سالی است که ما طرح پیشگیری از استعمال دخانیات در مدارس را به وزارت آموزش و پرورش ارایه داده ایم که متاسفانه در پیچ و خم این وزارتخانه است و موفق به آموزش و اجرای این طرح نشده‌ایم .

مسجدی خاطرنشان کرد: با توجه به جدی شدن بحث اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر امیدواریم وزارت آموزش و پرورش در این زمینه و اجرای طرح پیشگیری از استعمال دخانیات مدارس پیشگام شود تا این برنامه ها زودتر عملیاتی شود، چرا که مصرف مواد مخدر صنعتی تبعات جبران ناپذیری بر روی سلامت و اقتصاد کشور دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha