چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 120143

همان‌طور که می‌دانید با افزایش سن کارایی سیستم ایمنی بدن کمتر می‌شود و افراد مسن را بیشتر در معرض حملات قلبی و مغزی که منجر به سکته می‌شود قرار می‌دهد.

سلامت نیوز: همان‌طور که می‌دانید با افزایش سن کارایی سیستم ایمنی بدن کمتر می‌شود و افراد مسن را بیشتر در معرض حملات قلبی و مغزی که منجر به سکته می‌شود قرار می‌دهد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان، محققان پس از تحقیقات روی خانم‌های مسنی که در رژیم غذایی آنها از مواد غذایی دارای پتاسیم استفاده می‌شود دریافتند که این افراد نسبت به بقیه خانم‌ها کمتر در معرض سکته قرار می‌گیرند و امید به زندگی و شادابی و فعالیت روزانه در آنها بیشتر از کسانی است که غذاهای آنها خالی از پتاسیم است.خانم‌هایی که در سن یائسگی قرار دارند با مصرف مواد غذایی دارای پتاسیم می‌توانند از استرس و گرگرفتگی و تعریق بدن خود بکاهند و گرفتار فشارخون بالا در این دوران نشوند. سکته یکی از بیشترین عوامل مرگ‌ومیر در جهان است که 60 درصد آن مربوط به خانم‌هاست.

تحقیقات اثبات کرده است که مصرف پتاسیم فشارخون را پایین می‌آورد و مانع سکته‌های قلبی و مغزی و همچنین مرگ‌های ناگهانی می‌شود و تاثیر آن بیشتر روی خانم‌های مسن است. وظیفه پتاسیم در بدن انسان برقرار کردن تعادل آب در بین سلول‌هاست و باعث تحرک بدن می‌شود.

این عنصر به انقباض ماهیچه‌ها چگونگی پاسخ دادن اعصاب بدن به تحریکات عصبی و کارکرد موثر بافت‌های سلولی کمک می‌کند. با توجه به مزایای این عنصر به تمام افراد به‌خصوص خانم‌های مسن و افرادی که در سن یائسگی هستند توصیه می‌شود از غذاهای دارای پتاسیم استفاده کنند و در رژیم غذایی روزانه خود میوه‌ها و سبزیجات را که منابع غنی پتاسیم هستند جای دهند و خطر سکته‌های قلبی و مغزی را در خود کاهش داده و مرگ ناگهانی را از خود دور کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha