چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 120144

خوردن گیلاس به عنوان یکی از میوه های تابستانی از خواص درمانی بالایی برخوردار است.گیلاس سرشار از ویتامین ها است که آگاهی از این خواص و ویتامین ها موجب میل به مصرف بیشتر این میوه خواهد شد.

سلامت نیوز: خوردن گیلاس به عنوان یکی از میوه های تابستانی از خواص درمانی بالایی برخوردار است.گیلاس سرشار از ویتامین ها است که آگاهی از این خواص و ویتامین ها موجب میل به مصرف بیشتر این میوه خواهد شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه، در اینجا 9 دلیل شگفت انگیز که چرا شما باید گیلاس بخورید را مطرح می کنیم:


انرژی شما را افزایش می دهد
خوردن گیلاس سطح انرژی شما را افزایش می دهد. گیلاس سرشار از قند طبیعی و کالری های فراوان است که خلق و خوی شما را تقویت می کند. پس زمانی اگر احساس کردید انرژی لازم برای انجام کاری را ندارید با خوردن گیلاس انرژی لازم را کسب کنبد.


به بهتر خوابیدن کمک می کند
اگر مشکل خواب دارید و شب ها خوب خوابتان نمی برد گیلاس مصرف کنید زیرا گیلاس سرشار از ملاتونین است که خواب شما را تنظیم می کند. اگر دچچار بی خوابی شدید سریع قرص خواب استفاده نکنید، خوردن تعدادی گیلاس خواب شما را تنظیم می کند.


باعث تقویت چشم ها می شود
این میوه قرمز را هر روز بخورید زیرا برای چشم مفید است. گیلاس منبع ویتامین A و بتاکاروتن است که باعث تقویت دید چشم می شود .ریتینول بخشی از ویتامین Aاست که به سلامت پوست کمک می کند.


از سرطان جلوگیری می کند
آیا می دانید با مصرف روزانه گیلاس می توانید ازخطر ابتلا به بعضی از سرطان ها جلوگیری کنید؟ این میوه قرمز سرشار از آنتی اکسیدان است که خطر ابتلا یه سرطان را کاهش می دهد.


به هضم غذا کمک می کند
گیلاس به خاطر فیبر بالایی که دارد به هضم غذا و سیستم گوارش کمک می کند همچنین باعث کاهش کلسترول می شود. خوردن تعدادی از آنها در روز فیبر بدن شما را تامین می کند.


تسکین درد و کاهش ور
گیلاس منع خوبی از آنتوسیانین ها است که به کاهش درد و ورم و همچنین خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند نقرس و التهاب مفاصل را کاهش می دهد.


باعث بهبود عملکرد مغز می شود
اگر اندکی فراموش کار هستید گیلاس فارغ از اینکه چه سنی هستید به عملکرد حافظه شما کمک می کند. گیلاس به خاطر وجود آنتوسیانین به عنوان غذای مغز شناخته می شود.پس با خوردن گیلاس مغز خود را بهتر کنید.


مقوی برای قلب
غذاهای و میوه هایی که برای قلب مفید هستند از ارزش غذایی بالایی برخوردار هستند که گیلاس جزو آن دسته از میوه ها است که به کاهش بیماری های قلبی کمک می کند.


دارای خواص ضد التهابی
به گزارش womanitely،یکی از مهم ترین خواص گیلاس ضد التهابی بودن آن است که برای ورزشکاران، دونده ها که بعد از ورزش احساس درد می کنند و همچنین کسانی که از درد مفاصل رنج می برند بسیار مفید است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha