پنجشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴

هموطنان باید توجه داشته باشند كه فضای مجازی، فضایی امن برای قرار دادن اطلاعات و عكس های خصوصی نیست و هر فردی می تواند به راحتی به این فضا راه پیدا كند.

سلامت نیوز: هموطنان باید توجه داشته باشند كه فضای مجازی، فضایی امن برای قرار دادن اطلاعات و عكس های خصوصی نیست و هر فردی می تواند به راحتی به این فضا راه پیدا كند.
  
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد،دختر جوان هیچگاه تصور نمی كرد عكس های فیس بوكش روزی برای او دردسری عظیم شود. قرار بود عكس هایش را فقط دوستانش ببینند اما یك هكر توانسته بود به عكس ها دسترسی پیدا كند و حالادنبال اخاذی بود. دختر 20 ساله وقتی رو به روی افسر پلیس نشست، گفت: «فیس بوك را برای راحتی در گوشی تلفن همراهم نصب كردم و عكس های شخصی خود را در آن گذاشتم. طوری برنامه ریزی كرده بودم كه فقط دوستانی كه من می خواهم بتوانند عكسم را ببینند اما یك هفته قبل فرد ناشناسی به من پیغام داد كه توانسته به عكس هایم دسترسی پیدا كند و اگر سه میلیون تومان به او ندهم عكس هایم را منتشر می كند. ابتدا باور نكردم اما او عكس های شخصی ام را برایم فرستاد.»
    در ادامه تیمی از ماموران پلیس فتا بررسی ها را آغاز كرده و طی یك قرار صوری متهم را دستگیر كردند.
    رییس پلیس فتای گیلان به شهروندان توصیه كرد كه از انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی خود در اینترنت خودداری كنند و به این نكته توجه داشته باشند، انتشار محتوای خلاف عفت عمومی در فضای مجازی براساس بند 2 ماده 6 قانون مجازات اسلامی و ماده 14 قانون جرایم رایانه یی جرم تلقی و قانونگذار برای مرتكبان چنین جرایمی، مجازات جزای نقدی و حبس در نظر گرفته است.
    سرهنگ محمدخانی تصریح كرد: افراد زیادی در شبكه های اجتماعی با اهداف خاص از پیش برنامه ریزی شده فعالیت دارند كه به دنبال مقاصد مجرمانه مختلفی از جمله هتك حیثیت، اخاذی، كلاهبرداری، جعل هویت، سرقت اطلاعات و ترویج فرهنگ ابتذال غرب هستند كه غفلت شهروندان از این موضوع ممكن است كیان خانوادگی و حریم خصوصی آنان را تحت الشعاع قرارداده و از لحاظ روحی و روانی آسیب جدی را به پیكره خانواده وارد سازد.

وی ادامه داد: انتشار این عكس ها راه را برای ارتكاب جرایم از سوی مجرمان سایبری باز می كند و این دسته از تبهكاران با ورود به شبكه های اجتماعی اقدام به هك آن كرده و پس از به دست آوردن عكس های خصوصی اقدام به اخاذی از قربانیان خود می كنند. هموطنان باید توجه داشته باشند كه فضای مجازی، فضایی امن برای قرار دادن اطلاعات و عكس های خصوصی نیست و هر فردی می تواند به راحتی به این فضا راه پیدا كند.
   


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha