شایعات متعددی در زمینه چگونگی مرگ این دوگردشگر وجود دارد و عده یی می گفتند كه دو مرد در باتلاقی كه در آران و بیدگل وجود دارد فرو رفته و جان شان را از دست داده اند.

سلامت نیوز: شایعات متعددی در زمینه چگونگی مرگ این دوگردشگر وجود دارد و عده یی می گفتند كه دو مرد در باتلاقی كه در آران و بیدگل وجود دارد فرو رفته و جان شان را از دست داده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، چهار مرد جوان به خواب شان هم نمی دیدند سفرتفریحی چند روزه شان به كویر مرنجاب با مرگ دو نفر از آنها همراه باشد. اما در عین ناباوری این اتفاق افتاد و دو نفر از آنها از مرگ نجات پیدا كردند و دو مرد دیگر تسلیم مرگ شدند. همه چیز از زمانی شروع شد كه چهار مرد با هم قرار گذاشتند به سفر بروند. جایی كه آنها انتخاب كرده بودند با بقیه مكان ها یك فرق اساسی داشت و آن هم كویر بودنش بود. می دانستند قرار است قدم به چه جایی بگذارند و ممكن است خطرمرگ تهدیدشان كند. اما هیجان فتح كویر خشك و بی آب و علف كه بعضی از گردشگران حتی جرات نزدیك شدن به آن را هم ندارند باعث شد تا تن به این سفر خطرناك بدهند.
   
    سفر پرماجرا
    زمان سفرچهارشنبه 12 شهریورماه تعیین شد و چهار مرد پس از جمع كردن وسایل مورد نیازشان راهی آران و بیدگل شدند. همه چیز خوب بود و مشكلی وجود نداشت. اما خراب شدن ماشین در میانه راه، تمام معادلات آنان را به هم زد. خراب شدن ماشین نشانه خوبی نبود و اگر قرار بود همین روال ادامه پیدا كند، آب و آذوقه شان به زودی تمام می شد و از گرسنگی و تشنگی جان می دادند. چهار مرد در اولین قدم به گوشی های تلفن همراه شان پناه بردند تا كمك بگیرند. اما حالامشكل دوتا شده بودند و گوشی های شان هم آنتن نداشت. ماندن در آن منطقه بی آب و علف هر چهار نفرشان را به كشتن می داد و باید راهی برای نجات شان پیدا می كردند. دكتر محمد رمضانی، رییس هلال احمر شهرستان آران و بیدگل به «اعتماد» گفت: «اولین راهی كه به نظرشان رسید این بود كه به دو گروه دونفره تقسیم بشوند. دو نفر از آنها مسیری را انتخاب كرده و راه افتادند و با هم این طور قرار گذاشتند كه هركدام كمك پیدا كرد، دیگری را هم خبر كند.»
   
    فرشته نجات از راه رسید
    تیغ آفتاب مستقیم می تابید و تشنگی لحظه به لحظه به آنان فشار می آورد. تا چشم كار می كرد، كویر بود و كویر و انگار تمامی نداشت. دو مرد اما نمی خواستند تسلیم مرگ شوند و همچنان به راه خود ادامه می دادند. شب اول را به هر سختی بود گذراندند به امید اینكه فردا صبح كمك پیدا كنند. صبح كه شد، بعد از جمع كردن بار و بنه شان دوباره حركت كردند. دوباره گرمای طاقت فرسا... دوباره تشنگی... اما نمی خواستند تسلیم شوند. پس از مدتی بالاخره توان باقیمانده شان هم ته كشید و قدم های شان سست شد. در همین حالی كه دو مرد با مرگ دست و پنجه نرم می كردند و سعی می كردند زنده بمانند، یكی از اهالی روستای كویر مرنجاب از دوردست مردانی را دید كه با قدم هایی سست و لرزان درحال حركت هستند. خودش را به سرعت به آنها رساند. شرایط مناسبی نداشتند. پوست صورت شان به شدت سوخته و لب های شان از گرمای خورشید، خشك شده بود. دو مرد كه از دیدن مرد روستایی جان تازه یی گرفته بودند، به او گفتند كه از دو دوست دیگرشان خبر ندارند. مرد روستایی آنها را با خودرویش به بیمارستان رساند و آنها تحت درمان قرار گرفتند.
   
    نیروهای امدادی در جست وجوی مردان گمشده
    بعد از اینكه دو مرد اعلام كردند كه دوستان شان نیاز به كمك دارند و از موقعیت آنها هم بی خبر هستند، جمعیت هلال احمر اصفهان دست به كار شد و جست وجو را آغاز كرد. داریوش كریمی، معاون امداد و نجات سازمان هلال احمر اصفهان در این باره به «اعتماد» گفت: « این چهار نفر، دو گروه دو نفره بودند. یك گروه به سمت معدن حركت كرده و به وسیله مردم روستا نجات پیدا كردند، اما دو نفر دیگر چون به سمت كویر و منطقه حسن آباد قم رفتند جان شان را از دست دادند. پیدا كردن اجساد دو گردشگر كار ساده یی نبود و با مشكلات متعددی مواجه شدیم. با توجه به وسعت منطقه و كویری بودن آن، پیدا كردن اجساد بسیار سخت بود و بالگردی كه به منطقه اعزام شده بود، بارها و بارها در منطقه به پرواز درآمد تا بلكه رد و نشانی از آنها پیدا كند.»
    دكتر رمضانی در ادامه نحوه عملیات امداد و نجات گفت: «عصر یكشنبه این موضوع را به ما اطلاع دادند و گفتند كه دو نفر گم شده اند و به همین خاطر دو گروه امدادی به محل اعزام شد. صبح روز دوشنبه به تعداد گروه های نجات افزوده و این بار پنج گروه امدادی به منطقه اعزام كردیم. از طرف دیگر چون منطقه بسیار وسیع بود و به راحتی نمی شد آنها را پیدا كرد، محل را به چهار بخش شمال و جنوب و شرق و غرب تقسیم و نیروهای امدادی از هر طرف به شعاع 50 كیلومتر منطقه را جست وجو كردند. در خلال جست وجوهای مان، 10 گروه امدادی از قم نیز به گروه های ما ملحق شدند تا عملیات جست وجو با سرعت بیشتری پیشروی كند. غروب روز سه شنبه نیز باز بالگردهای امداد به مدت دو ساعت منطقه را مورد بررسی قرار دادند تا شاید آنها را پیدا كنیم. اما باز هم این اتفاق نیفتاد و در نهایت سه شنبه شب تیم های جست وجو گر زمینی در منطقه یی كه امكان تردد خودرو وجود نداشت، اجساد را پیدا كردند.»
   
    محل مرگ، 80 كیلومتری آران و بیدگل
    شایعات متعددی در زمینه چگونگی مرگ این دوگردشگر وجود دارد و عده یی می گفتند كه دو مرد در باتلاقی كه در آران و بیدگل وجود دارد فرو رفته و جان شان را از دست داده اند. دكتر رمضانی در خصوص نحوه مرگ آنها گفت: «منطقه یی كه اجساد در آنها پیدا شده، باتلاقی است، ولی باتلاق خشك است. این دو نفر به علت تشنگی، گرسنگی و گرمای بیش از حد هوا جان شان را از دست داده اند.
    داریوش كریمی نیز در خصوص منطقه یی كه اجساد كشف شده اند، گفت: «جسد این دو گردشگر حدودا 35 ساله به نام های «رامین بخشی» و «مازیار حنیفی» اهل رودهن تهران كه چهارشنبه هفته گذشته ناپدید شده بودند، ساعت 20 سه شنبه 18 شهریورماه در منطقه حسن آباد قم در 80 كیلومتری آران و بیدگل در یكی از باتلاق های دریاچه نمك كویر مرنجاب پیدا شد. از سوی دیگر به دلیل تاریكی شب و عدم امكان پرواز برای بالگرد به منطقه، انتقال اجساد چهارشنبه 19 شهریورماه انجام شد.
   
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha