پنجشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 120199

محققان دریافتند که میزان افسردگی در افرادی که در دوران کودکی خود مورد آزار و اذیت و قلدری خواهر یا برادر خود قرار گرفتند، 2 برابر بیشتر از دیگر افراد است.

کودکان قلدر بیشتر در معرض افسردگی اند

سلامت نیوز: محققان دریافتند که میزان افسردگی در افرادی که در دوران کودکی خود مورد آزار و اذیت و قلدری خواهر یا برادر خود قرار گرفتند، 2 برابر بیشتر از دیگر افراد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مطالعات مشترک نشان داده است که تجربه قلدری توسط یک خواهر یا برادر زمانی که یکی از آنها بزرگتر است، 2 برابر میزان افسردگی را افزایش می‌دهد.

این تحقیقات که توسط «آسفورد ‌بریستول» و دانشگاه «وارویک» انجام شد، حدود 7 هزار کودک 12 ساله که خواهر و برادر پر آزار داشتند که به آنها صدمه زده و یا آنها را نادیده گرفتند و یا درباره آنها دروغ گفتند را مورد بررسی قرار داد.

سؤالات این تحقیقات در مورد آن زمانی بود که برادری یا خواهری تلاش کرده است تا با گفتن حرف‌های تند و زننده آنها را ناراحت کند یا اینکه آنها را به طور کامل نادیده بگیرد و اینکه آنها را هل دهد و در مورد آنها دروغ بگوید.

نتایج پرسش‌نامه نشان می‌دهد: وقتی که یک برادر یا خواهر می‌خواهد تا شما را با گفتن حرف‌های تند ناراحت کند یا به طور کامل شما را از لیست دوستانش حذف کند،‌ معمولاً به شما لگد می‌زند، هل می‌دهد و یا داد و بیداد در اطراف شما راه می‌اندازد و یا شایعات مختلف به پا می‌کند.

کودکان تا 18 سالگی تحت مراقبت بودند و وضعیت سلامت روحی آنها محک زده شد؛ افرادی که قلدری را تجربه کرده بودند حدود 2 برابر احتمال افسردگی، اضطراب و خود آسیب‌زنی بیشتری نسبت به افرادی که فاقد چنین تجربه‌ای بودند، داشتند.

نویسنده دکتر لوسی بوئز، از بخش سیاست اجتماعی دانشگاه آکسفورد، گفت: ما در مورد نوع اذیت کردن که اغلب در درون خانواده وجود دارد صحبت نمی‌کنیم؛ منظور اذیت‌هایی است که چندین بار در هفته در خانواده‌ها اتفاق می‌افتد که در آن قربانیان توسط برادران یا خواهران خود نادیده گرفته می‌شوند و یا با خشونت‌های کلامی و یا جسمی اذیت می‌شوند.

محققان نتیجه گرفتند که افرادی که توسط برادر یا خواهر مورد قلدری واقع شده بودند خطر افسردگی و خودآزاری را در دوران بلوغ خود بالقوه داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha