متخصصان هشدار دادند: استفاده بیش از حد از داروی معمول جوشهای آكنه موسوم به «روآكیوتن»(Roaccu Tane) خطر افزایش سقط جنین را در پی دارد.

به گفته كارشناسان؛ روآكیوتن برای درمان آكنه شدید و مداوم استفاده می‌شود اما در سالهای اخیر درباره ارتباط اثبات نشده آن با افسردگی و اقدام به خودكشی، مقالاتی منتشر شده است.

به گفته متخصصان پوست؛ اقدام مقامات بهداشتی برای ارائه مجوز به پزشكان عمومی در زمینه تجویز این دارو باعث شد كه نرخ تجویز آن به میزان زیادی افزایش یافته و بیماران بیشتری نیز در معرض خطر قرار گیرند.

متخصصان هشدار دادند؛ این خطر وجود دارد كه بیماران از عوارض خطرناك داروی فوق از جمله نارسایی‌ها و معلولیتهای مادرزادی در بین نوزادانی كه مادرانشان در طول بارداری از این دارو مصرف می‌كرده‌اند، بی خبر باشند.

مطالعات نشان داد: این نارسایی‌ها ناشی از تاثیرات نامطلوب دارو روی جنین، مادران را وادار به سقط جنین می‌كند.

پژوهشگران استرالیایی كه این تحقیق را برعهده گرفته‌اند تاكید كردند؛ آزاد شدن تجویز این دارو از سوی پزشكان عمومی خطرناك و نگران كننده است چرا كه ممكن است توسط افرادی كه فاقد صلاحیت و آگاهی لازم هستند تجویز شود و در نتیجه عوارض جانبی آن به شكل صحیح و مناسب كنترل نشوند.

در این صورت همچنین افراد بیشتری از این دارو مصرف خواهند كرد كه چنین حركتی خطر افزایش موارد سقط جنین را در پی خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha