جمعه ۲۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 120246

رییس اداره اجتماعی، اعتیاد و روان وزارت بهداشت از اعتبار 30 میلیاردی جهت پوشش بیمه‌ای درمان اعتیاد خبر داد و اولویت‌های این وزارتخانه‌ در این زمینه را تشریح کرد.

سلامت نیوز : دکتر احمد حاجبی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مصوب شدن تعرفه‌های درمان اعتیاد اظهار کرد: در بحث بیمه‌ای فعلا تعرفه‌های درمان اعتیاد مصوب شده تا تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

حاجبی با اشاره به اعتبار تعرفه‌های درمان اعتیاد، گفت: 30 میلیارد تومان به عنوان اعتبار تعرفه‌های درمان اعتیاد در نظر گرفته شده و اگر تنها بخواهیم این اعتبار را در بحث خدمات بستری هزینه کنیم، پوشش بسیار کمی صورت می‌گیرد و همانند چاه بزرگی است که تمامی اعتبار را به درون خود می‌برد.

 وی افزود: عمدتا باید اعتباری که در زمینه بیمه درمان اعتیاد اختصاص داده می‌شود در زمینه خدمات سرپایی اعتیاد پوشش بیمه‌ای داشته باشد و منطقی است در این صورت پوشش بیمه‌ای وسیع‌تری صورت گیرد.

حاجبی بر تاکید بر اینکه از موضوع پوشش بیمه‌ای خدمات بستری برای کودکان، نوجوانان و زنان غافل نخواهیم بود، بیان کرد: وزارت بهداشت با دو رویکرد به این مساله نگاه می‌کند؛ رویکرد اول‌مان این است که در فیلد درمان بسته خدمتی برای درمان بیماران روانی شدید هم طراحی کنیم که جزء بسته‌های خدمتی در نظام تحول درمان است. بخشی از این بسته درمان مربوط به بیماران روانپزشکی و بخشی از آن نیز مربوط به اعتیاد است که در آن درمان بستری اعتیاد در کودکان، نوجوانان و زنان دیده شده است.

رییس اداره اجتماعی، اعتیاد و روان وزارت بهداشت درباره نگاه دوم وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در این نگاه به این موضوع توجه کرده‌ایم که اگر می‌خواهیم اعتباری را هزینه کنیم، عمده توجه‌مان را به قشر کودکان، نوجوانان و زنان اختصاص دهیم؛ چرا که این قشر به عنوان قشر آسیب‌پذیر در جامعه وجود دارند و باید در اولویت اول قرار گیرند.

حاجبی در پاسخ به تصمیم‌گیری وزارت بهداشت در خصوص ساماندهی کمپ‌های ترک اعتیاد و نیز مباحث مرتبط با شیوع ایدز در این کمپ‌ها عنوان کرد: تقریبا پروانه فعالیت همه کمپ‌ها از طریق سازمان بهزیستی صادر می‌شود و معمولا وزارت بهداشت پروانه کمپ صادر نمی‌کند.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی در اصلاحیه ماده 15 وجود دارد که قصد داریم ساماندهی‌هایی را در زمینه پروانه‌های مراکز اقامتی در دستور کار قرار دهیم. این اصلاحیه‌ها ابتدا در آیین نامه‌ها منظور می‌شود و پس از اصلاح آیین نامه و تصویب آن در جلسه ستاد برای دستگاه‌ها لازم‌الاجرا می‌باشد و هر دستگاه به فراخور وظایفش، مسوولیتش را انجام می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha