دادستان اردبیل از راه اندازی نخستین شعبه دادسرای ویژه محیط زیست در کشور برای رسیدگی هر چه سریعتر به پرونده های زیست محیطی خبر داد.

سلامت نیوز : ناصر عتباتی در گفتگو با مهر افزود: به لحاظ اهمیت زیست محیطی استان اردبیل از نظر پوشش گیاهی، تنوع زیستی و تنوع حیات وحش از یک سو و بالا بودن میزان تخلفات در زمینه قاچاق چوب شکار و صید و تصرف و تجاوز به زیستگاهها و اراضی ملی شعبه دادیاری ویژه محیط زیست در این استان تشکیل شد.

به گفته وی، در این شعبه تمام جرائم مربوط به محیط زیست و منابع طبیعی زیر نظر مستقیم دادستانی به صورت ویژه رسیدگی می شود.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل اظهار داشت: در این دادگاه پرونده های زیست محیطی به صورت ویژه و چنانچه پرونده مهمی باشد خارج از نوبت رسیدگی می شود.

عتباتی تصریح کرد: پرونده های زیست محیطی که در سایر شعبات ثبت می شوند به این شعبه ارجاع داده می شوند تا به صورت ویژه رسیدگی شوند.

وی افزود: برای قاضی این شعبه نیز آموزش های ویژه زیست محیطی در نظر گرفته شده تا با آگاهی کامل پرونده های مربوط به آن رسیدگی شود.

دادستان اردبیل تأکید کرد: همچنین با مسئولان محیط زیست و منابع طبیعی هماهنگی های لازم انجام شده تا با قاضی این شعبه در ارتباط مستقیم بوده و ضمن دادن اطلاعات کافی وی را برای بررسی های میدانی و بازدید از محل جرائم و تخلفات همراهی کنند.

عتباتی یادآور شد: همچنین در این شعبه محیطبانان و جنگلبانانی که ضابط دادگستری هستند نیز دائما حضور خواهند داشت تا پرونده ها به صورت تخصصی تر بررسی شود.

وی با بیان اینکه راه اندازی این شعبه در راستای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست استان است گفت: انتظار می رود مسئولان این ارگان ها در راستای افزایش انگیزه، از قضاتی که با شجاعت شکارچیان و قاچاقچیان و مجرمان زیست محیطی را محکوم می کنند قدر دانی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha