معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه در برخی از رشته های فوق تخصصی دارای ظرفیت‌های خالی هستیم، گفت:‌ درصدد هستیم این ظرفیت‌ها را با پذیرش داوطلبان خارجی پرکنیم تا ضمن این که این دانشجویان با نظام درمانی و آموزش پزشکی ما آشنا می شوند در واقع سفیرانی برای آموزش مکتب ما می باشند.

سلامت نیوز: دکترسید امیرمحسن ضیائی در مراسم اختتامیه بیست و هشتمین آزمون دانشنامه فوق تخصصی و شصت و یکمین آزمون دانشنامه تخصصی اظهار کرد: ان‌شاءالله در سال‌های آتی شاهد تربیت دستیار فوق تخصصی و فلوشیب خارجی خواهیم بود.
وی ضمن تبریک به پذیرفته شدگان آزمونهای بورد تخصصی و فوق تخصصی و خانواده های آنان که با صبر و بردباری در این دوران آنان را همراهی کردند خاطرنشان کرد که در ابتدای راه قرار دارند و همواره باید دانش خود را ارتقا دهند وبه روز باشند و در این مسیر برای آنان آرزوی توفیق کرد.
دکتر ضیائی همچنین ضمن تبریک مضاعف به نفرات برتر بورد و نخبگانی که در این آزمونها رتبه های برتر را کسب کردند به اساتید و اعضای هیات های ممتحنه و اعضای هیات علمی دانشگاهها نیز تبریگ گفت که امروز محصول زحمات خود را مشاهده می کنند و اظهار امیدواری کرد کارهای خیری که به دست این دانش آموختگان صورت می گیرد باقیات صالحات برای تمامی اساتید باشد.
وی با تاکید بر این که در نظام آموزشی ما فارغ التحصیلی نداریم بلکه دانش آموختگی داریم گفت: مایه افتخار کشور و ملت ماست که تمام نیروی انسانی مورد نیاز در بخش پزشکی در داخل کشور تربیت می شوند و این یک سرمایه بزرگ برای ملت ما به شمار می آید.
دکتر ضیائی افزود: وقتی سخن از اقتصاد مقاومتی است در آموزش پزشکی کشور می توانیم ادعا کنیم که از صفر تا 100 نیاز نیروی انسانی کشور را در داخل تامین می کنیم و حتی نیاز نیروی انسانی متخصص کشورهای منطقه را نیز می توانیم مرتفع کنیم و این یک افتخار بزرگ برای ما می باشد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود خدمت به همنوع را بزرگترین شاخص سلامت معنوی برشمرد و خطاب به دانش آموختگان گفت: امروز فرصت خدمت به همنوعان برای شما فراهم شده است و همیشه بدانید هر خدمتی که ارایه می کنید در درجه اول سود معنوی و مادی آن به خود شما برمی گردد بنابراین این فرصت را پاس داشته و بهترین خدمت را به مردم ارایه دهید.
دکتر ضیائی ضمن ارایه گزارشی آماری از آزمونهای بورد امسال خاطرنشان کرد که تعداد کل شرکت کنندگان تقریبا در تمام رشته ها امسال افزایش داشته و درصد قبولی نهایی نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است.
وی در بخشی از سخنان خود به ضرورت بازنگری و اعمال تغییرات درخصوص نحوه پذیرش داوطلبان مرد و زن در رشته های تخصصی اشاره کرد و گفت: در رشته های تخصصی 46درصد خانمها و 54 درصد آقایان بودند و در رشته های فوق تخصص 28 درصد خانم و 72 درصد آقایان شرکت داشتند. البته حضور خانمها در صحنه های اجتماعی مایه افتخار ما می باشد اما با توجه به نیاز نیروی انسانی در برخی از مناطق کم برخوردار شاید لازم باشد که تغییراتی را در این خصوص لحاظ کنیم تا از نظر پذیرش جنسیتی مدیریت صورت پذیرد.
وی گفت: در برخی از رشته های فوق تخصصی نیز ما دارای ظرفیتهای خالی هستیم که درصدد هستیم این ظرفیت‌ها را با پذیرش داوطلبان خارجی پرکنیم . این داوطلبان ضمن این که با نظام درمانی و آموزش پزشکی ما آشنا می شوند در واقع سفیرانی برای آموزش مکتب ما می باشند و انشاءا.... در سالهای آتی شاهد تربیت دستیار فوق تخصصی و فلوشیب خارجی خواهیم بود.
دکتر ضیایی با بیان این که آزمون‌های امسال از نظر نتایج تفاوت عمده ای با سال گذشته نداشته است به ایسنا تاکید کرد: تعداد شرکت کنندگان 12درصد افزایش یافته و سعی کردیم روشهای جدیدی را در آزمون به کار ببریم . البته سعی ما این است از روشهای کارآمد و به روز استفاده کنیم تا مطمئن باشیم دانش آموختگان ما از نظر دانش ، مهارت ، معلومات ، تجربه و اخلاق و... دقیقا مورد ارزیابی قرار می گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پزشک ایرانی ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
    5 0
    "با توجه به نیاز نیروی انسانی در برخی از مناطق کم برخوردار شاید لازم باشد که تغییراتی را در این خصوص لحاظ کنیم تا از نظر پذیرش جنسیتی مدیریت صورت پذیرد." مقام محترم آیا نبودن مراکز تخصصی در شهرستانها به جنسیت متخصصان مربوط میشود!!!!! "حتی نیاز نیروی انسانی متخصص کشورهای منطقه را نیز می توانیم مرتفع کنیم" شما وقتی با تقاضای به حق پزشکان عمومی برای پذیرش دستیار بیشتر مواجه میشوید از نبود ظرفیت در بیمارستانها برای برداشتن رزیدنت بیشتر سخن به میان می آورید ولی میخواهید برای کشورهای منطقه متخصص تربیت کنید !!!در کدام بیمارستان؟چگونه این ظرفیت برای خارجیها میتواند افزایش یابد ولی برای خود ایرانیها که این آب وخاک به تخصص آنها مخصوصا در مراکز تخصصی کلان شهرها نیاز دارند محدودیت شدید ایجاد میکنید؟کنکور دستیاری که در هیج جای دنیا قابل قبول نیست راه انداخته اید که در آن همیشه تقلب و فروش رتبه وسئوال مطرح است؟ پذیرش دستیار برای این کشور را متحول واصلاح وعادلانه کنید واز افزایش همکار متخصص ایرانی نترسید بلکه خوشحال شوید!روزی رسان خداست.... .تربیت متخصص وفوق تخصص برای خارجیها سودی برای این ملت نخواهد داشت....