رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: فراگیری کامل مهارت‌های ارتباط با بیمار توسط دانشجویان علوم پزشکی بسیار ضروری است و لازمه تحقق آن این است که در درس‌های آموزشی ، کوریکولوم‌ها و آزمون‌های معتبر تخصصی و فوق تخصصی مد نظر قرار گیرد .

سلامت نیوز : دکتر علی اصغر پیوندی در مراسم اختتامیه و تقدیر از نفرات برتر بیست و هشتمین آزمون دانشنامه فوق تخصصی و شصت و یکمین آزمون دانشنامه تخصصی با بیان این مطلب که در پزشکی داشتن معلومات و اندوخته های علمی ، مهارتها و صلاحیتهای بالینی و اخلاق پزشکی از ارکان اصلی به شمار می آید گفت: در آزمونهای بورد که به شکل آسکی ، PMP، کتبی و... برگزار می شود معلومات دانش آموختگان مورد سنجش قرار می گیرد و سعی می کنیم صلاحیت بالینی افراد را در معرض قضاوت قرار دهیم که امیدواریم این آزمونها توانسته باشد قابلیت‌های عزیزان را ارزیابی کند.

 وی افزود: آنچه درعلم پزشکی باید مدنظر قرار گیرد مهارت‌های ارتباط پزشک با بیمار و صلاحیت بالینی است که شاید در آزمونهای آسکی و PMPبخوبی نتوانیم این موارد را مورد سنجش قرار دهیم .

دکتر پیوندی تاکید کرد: مهارتهای ارتباطی حرف اول را در ارایه خدمت به بیماران می زند بنابرین باید شرایطی را ایجاد کنیم که صلاحیتهای بالینی دستیاران نیز به درستی مورد قضاوت قرار گیرد و فقط به ارزیابی معلومات و یافته های علمی و تئوری بسنده نکنیم.

وی تاکید کرد: فراگیری کامل مهارت‌های ارتباط با بیمار توسط دانشجویان علوم پزشکی بسیار ضروری است و لازمه تحقق آن این است که در درس‌های آموزشی ، کوریکولوم‌ها و آزمون‌های معتبر تخصصی و فوق تخصصی مد نظر قرار گیرد .

پیوندی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سرمایه گذاری در تربیت نیروی انسانی ، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری مطمئن و منطقی و مثمرثمری برای آینده است و این ارزش را داراست که با تمام توان و قدرت خود در این راستا گام برداریم . هر چه نیروی انسانی با کیفیت و برخوردار از معلومات بالینی و عملی بالاتر و متخلق به اخلاق پزشکی، به نظام سلامت ارایه دهیم مطمئنا خدمات بهتر و باکیفیت تری به مردم ارایه خواهد شد و دغدغه های نظام سلامت کاهش می یابد.امیدوارم این روند که آغاز شده است با شدت و شتاب بیشتری ادامه یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کنکور وامتحان بازی باید متوقف شود ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
    4 0
    نه تنهامهارت‌های ارتباط با بیمار توسط اساتید اکثراغائب وعالم بی عمل به دانشجویان ورزیدنتها آموزش داده نمیشود بلکه اساسا آموزشی وجود ندارد وحتی یک دانشجو یا رزیدنت طرز نوشتن نسخه را یادنمیگیرد ونتیجه تمامی این بی برنامگی ها بعد از 36 سال،مقام دوم مردممان در مصرف دارو در جهان است. امتحان کتبی تستی رزیدنتی و کتبی وآسکی که آنهم باز کتبی تشریحی است برای امتحان برد وفوق تخصص هیچ ارزشی نداشته وفقط یک مورد صوری ودرحقیقت بی احترامی به پزشکان است.آقای دکترخیلی دیر نیست که شما بعد از 36 سال تازه متوجه اهمیت بیماران وارتباط پزشک یا بیمار وصلاحیت بالینی پزشکان ورعایت اخلاق پزشکی شده اید! آیا برگزاری کلاس برای امتحان پره بورد وبرد مثل کلاس دستیاری در شان پزشکان است؟آیا اساتید محترم اگر در این امتحانات با اصالت حفظیات شرکت کنند نمره قبولی می آورند؟