جمعه ۲۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 120252

نتایج بدست آمده از یک مطالعه نشان می‌دهد افرادی با گروه خونی AB بیشتر از گروه‌های دیگر احتمال دارد به بیماری زوال عقلی مبتلا شوند.

سلامت نیوز : گروهی از پزشکان دانشگاه ورمونت آمریکا در بررسی‌های خود دریافتند گروه خونی AB، که در تعداد محدودی از افراد مشاهده می شود می تواند احتمال ابتلا به مشکلات حافظه را در سال‌های بعدی زندگی‌ دارندگان این گروه خونی افزایش دهد.

 «ماری کوشمن» سرپرست این تیم مطالعاتی در این باره گفت: در این بررسی به ارتباط میان نوع گروه خونی و نارسایی‌های شناختی پرداختیم و مشاهده شد دارندگان این نوع گروه خونی 82 درصد بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقلی هستند. نوع گروه خونی می تواند با بیماری های عروقی همچون سکته مغزی مرتبط باشد به همین دلیل این یافته بر وجود ارتباط بین مشکلات عروقی و سلامت مغز تاکید می کند.

 در این بررسی بیش از 30 هزار نفر برای مدت حدود چهار سال مورد مطالعه قرار گرفتند و مشخص شد افرادی که دارای گروه خونی AB هستند شش درصد بیشتر در معرض ابتلا به نارسایی های عقلی قرار دارند.

 به گزارش ایسنا به نقل از گلف نیوز، این متخصصان در بررسی خود سطح فاکتور هشت را که به لخته شدن خون می انجامد در این گروه شرکت کننده آزمایش کردند. وجود میزان بالایی از این فاکتور با خطر فزاینده ابتلا به زوال عقلی مرتبط است. در این بررسی مشاهده شد دارندگان گروه خونی AB نسبت به گروه‌های خونی دیگر سطح بالاتری از این پروتئین در خونشان وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha