رییس شانزدهمین کنگره سراسری تاز‌ه‌های قلب و عروق نسبت به عوارض جبران ناپذیر ناشی از مصرف داروهای تبلیغی ماهواره‌ها هشدار داد.

سلامت نیوز : دکتر مسعود قاسمی با بیان اینکه تغییر سبک زندگی به شدت بر افزایش بیماری‌ها بویژه بیماری‌های قلبی و عروقی تاثیر گذاشته است، اظهار کرد: متاسفانه جهان درگیر این مسئله شده است. اگر به پنج دهه گذشته بنگریم، افراد فعال‌تر بوده و از خواب منظم و تغذیه طبیعی برخوردار بودند و کم‌تر به بیماری خصوصا بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا می‌شدند.

وی افزود: امروزه با اختلال زمان خواب و بیداری و عادات غذایی نامناسب سلامتی افراد به خطر افتاده است که این مسئله ناشی از ماشینی شدن سیستم زندگی است.

رییس انجمن آترواسکلروز ایران با بیان اینکه برگشت به سنت‌ها تا حدود زیادی از شیوع بیماری‌ها می‌کاهد، ‌گفت: خوشبختانه امروز در بحث تجهیزات پزشکی و اقدامات درمانی بیماری‌های قلبی موفقیت‌های چشمگیری داشته‌ایم. در کنار سنت‌ها و استفاده از تکنولوژی و تجهیزات می‌توانیم در درمان و پیشگیری از بیماری‌ها بویژه بیماری‌های قلبی موفق‌تر باشیم 

قاسمی با بیان اینکه احتمال بیماری‌های قلبی مادرزادی در نوزادان حدود 2 درصد است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه وراثت و ژنتیک در بروز بیماری‌های قلبی مادرزادی بسیار کم است. معاینه اطفال اولین و مهم‌ترین روش تشخیص بیماری‌های قلب در نوزادان است که باید توسط پزشک متخصص اطفال صورت گیرد. اگر پزشک در معاینه مشکوک به عارضه‌ای شود طفل را به متخصص قلب کودکان ارجاع خواهد داد. والدین نیز باید به طور جد پیگیر باشند تا طفل در بزرگسالی دچار مشکل حادی نشود.

رییس شانزدهمین کنگره تازه‌های قلب و عروق با بیان اینکه تبلیغات نابجا داروهای ماهواره‌ای صدمات جبران ناپذیری را به سلامتی افراد وارد کرده است، بیان داشت: تولید یک دارو نیازمند طی مراحل سخت و پیچیده‌ای است به طوری که بسیاری از داروها در مراحل پایانی آزمایشی حذف می‌شوند. این درحالیست که به عنوان مثال اخیرا درمان قطعی دیابت در ماهواره تبلیغ می‌شود که بسیار خطرناک است. روش‌های درمانی دیابت که در ماهواره تبلیغ می‌شوند هیچگونه تایید علمی ندارد و بیمار را بیشتر دچار آسیب‌ می‌کند.

 شانزدهمین کنگره سراسری تازه‌های قلب و عروق 25 تا 28 شهریورماه در سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha