مسوول دفتر آمار و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شبکه ثبت اطلاعات بیماران مراجعه کننده به پزشک خانواده در استان های فارس و مازندران تا پایان سال تکمیل می شود.

سلامت نیوز: مسوول دفتر آمار و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شبکه ثبت اطلاعات بیماران مراجعه کننده به پزشک خانواده در استان های فارس و مازندران تا پایان سال تکمیل می شود.

حسین ریاضی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه این شبکه در راستای طرح تحول بهداشت تکمیل خواهد شد، افزود: پرونده های بیماران مراجعه کننده به پزشک خانواده به حوزه بیمارستانی متصل خواهد شد تا زمانی که پرونده ها به این مراکز ارجاع داده شود، پزشکان در بیمارستان بتوانند به اطلاعات بیماران دسترسی داشته باشند.

وی در ادامه از شناسایی و غربالگری عوامل خطر بیماری در افراد با صدور کارت سلامت خبر داد و گفت: با اجرای این برنامه ، قبل از اینکه فردی دچار بیماری شود عوامل خطر سلامت او مانند چاقی، سیگار کشیدن و فشارخون، غربالگری شده و از طریق کارت سلامت اطلاع رسانی می شود.

مسوول دفتر آمار و فناوری وزارت بهداشت، گفت: کارت سلامت، کارتی کاغذی مشابه کارت واکسیناسیون است که در اختیار شهروندان قرار می گیرد و قرار است پشت آن سامانه الکترونیکی طراحی شود تا اطلاعات بیمار در صورت مهاجرت به شهرهای دیگر قابل ردیابی باشد .

ریاضی با بیان اینکه بیماران از این طریق برنامه های خودمراقبتی را دنبال می کنند، افزود: اطلاعات یکپارچه در سامانه الکترونیک سلامت در سیستم الکترونیکی طراحی شده پشت کارت، ثبت می شود تا هم وزارت بهداشت از این اطلاعات استفاده کرده و هم خدمات ثبت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha