چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12031

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های منتقله از آب و مواد غذایی وزارت بهداشت گفت: براساس آخرین آمار، تاكنون بیماری وبا در كشور ۹۴ مبتلا و ۴ قربانی داشته است اما نیمی از مبتلایان به این بیماری در استان تهران بوده‌اند.

دكتر محسن زهرایی با اشاره به اینكه دانشگاه‌های علوم پزشكی به‌طور مستمر آمار افراد مبتلا به بیماری وبا را به ستاد وزارت بهداشت اعلام می‌كنند و این آمار به‌صورت روزانه بررسی می‌شود، افزود: بررسی آمارها نشان می‌دهد كه افزایش موارد ابتلا به بیماری وبا شدید نیست و در هیچ جای كشور گزارشی از ابتلای ناگهانی یك جمع مثلاً ۳۰ یا ۴۰ نفره به این بیماری را نداشتیم.

در همین راستا دكتر علیرضا مرندی، عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز با اشاره به اینكه مردم به اسم بیماری وبا حساسیت دارند، گفت: نباید با بزرگ‌نمایی بی‌مورد مردم را وحشت‌زده كرد؛ چرا كه این بیماری در كشور تحت كنترل است.

وی با بیان اینكه در تابستان احتمال ابتلا به اسهال و استفراغ در همه افراد به‌دلیل وجود ویروس وبا و سایر ویروس‌ها بالا می‌رود، افزود: امسال نیز همانند سال‌های دیگر با آموزش نكات بهداشتی و رعایت بهداشت، شست‌وشوی دست با آب و صابون و ضدعفونی كامل سبزیجات یا پختن آنها می‌توان با ویروس وبا به آسانی مقابله كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha