شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 120311

اگر از دندانپزشکان بپرسید ترتیب و توالی استفاده از نخ دندان و مسواک چگونه باید باشد، احتمالا با این پاسخ مواجه خواهید شد که هیچ مدرک قطعی و محکمی وجود ندارد که ثابت کند بهتر است اول از نخ دندان استفاده کرد یا مسواک. در واقع اهمیتی هم ندارد که اول مسواک بزنید یا نخ دندان بکشید.

اول نخ دندان بکشید، بعد مسواک بزنید

سلامت نیوز: اگر از دندانپزشکان بپرسید ترتیب و توالی استفاده از نخ دندان و مسواک چگونه باید باشد، احتمالا با این پاسخ مواجه خواهید شد که هیچ مدرک قطعی و محکمی وجود ندارد که ثابت کند بهتر است اول از نخ دندان استفاده کرد یا مسواک. در واقع اهمیتی هم ندارد که اول مسواک بزنید یا نخ دندان بکشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه سلامت، آنچه اهمیت دارد این است حتما روزی یک بار از نخ دندان استفاده کنید. بسیاری از مردم از هر دو روش استفاده می‌کنند و نتیجه یکسانی هم داشته است.

بیشتر دندانپزشکان معتقدند اگر از هرکدام از این دو روش استفاده می‌کنید و در 10 سال گذشته دندا‌‌ن‌هایتان سالم بوده‌اند لازم نیست روشتان را عوض کنید. به هر حال، استفاده از نخ دندان برای سلامت دندان‌ها و لثه مفید است و باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های لثه، پوسیدگی دندان و از بین رفتن بوی بد دهان می‌شود اما یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که وقتی از نخ دندان استفاده می‌کنید همه پلاک‌ها از بین نمی‌روند و ممکن است پلاک‌هایی که به نخ دندان چسبیده‌اند در دهان شما باقی بمانند، در حالی که اگر بعد از استفاده از نخ دندان مسواک بزنید همه این پلاک‌ها از بین می‌روند.

از دیگر مزایای استفاده از نخ دندان این است که فلوراید موجود در خمیر دندان در بین دندان‌های شما، جایی که قبلا پلاک بوده است، قرار می‌گیرد. پس اگرچه تفاوت چندانی بین ترتیب و توالی استفاده از نخ دندان و مسواک نیست، اما در مجموع می‌توان این‌طور توصیه کرد که مسواک زدن بعد از نخ دندان کشیدن اندکی بهتر از نخ دندان کشیدن بعد از مسواک زدن است.

منبع: dentabout

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha