شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 120314

دبیرکل خانه پرستار گفت: با توجه به کمبود پرستار در بیمارستان ها، نیاز کشور به داشتن فارغ التحصیلان کارشناسی پرستاری مشهود است.

سلامت نیوز: دبیرکل خانه پرستار گفت: با توجه به کمبود پرستار در بیمارستان ها، نیاز کشور به داشتن فارغ التحصیلان کارشناسی پرستاری مشهود است.

محمد شریفی مقدم در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: بیش از ۱۸۰ دانشکده پرستاری داریم و با توجه به کمبود نیروی کادر پرستاری نیاز کشور به داشتن فارغ التحصیلان کارشناسی پرستاری بیش از گذشته مشهود است تا بتوان بر اساس علم روز پرستاری به ارائه مراقبت های پرستاری بپردازند.
دبیر کل خانه پرستار افزود: کمبود پرستاری در شرایط فعلی با تربیت نیروی پرستاری در دوره کارشناسی مرتفع می شود نه اینکه دوره کاردانی پرستاری و کمک پرستار احیا شود لذا باید فارغ التحصیلان پرستاری را افزایش داد تا جوابگوی مراقبت درمانی باشیم.
به گفته وی، احیاء کاردانی پرستاری و تربیت کمک پرستار از جمله تصمیمات غیرکارشناسی و غیرمنطقی هستند که به نظام سلامت آسیب وارد می کند.
شریفی مقدم یادآور شد: تفکر پزشک سالارانه حاکم بر وزارت بهداشت، موجب شده تا جایگاه پرستاری کمتر مورد توجه قرار گیرد.
وی تأکید کرد: بحث کمبود نیروی انسانی یکی از معضلات سیستم بهداشت و درمان کشور است اما در درجه اول مشکل سیستم پرستاری نگهداشت نیرو است چرا که رشته پرستاری جذابیت لازم را برای پرستاران ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha