شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 120315

یک روان‌پزشک با بیان این مطلب که ناامیدی و پوچی از عوامل مؤثر در افسردگی است، گفت: ما معمولاً به مهارت‌های زندگی مسلط نیستیم و همین مسایل شیوه زندگی را دچار مشکل میکند.

سلامت نیوز: یک روان‌پزشک با بیان این مطلب که ناامیدی و پوچی از عوامل مؤثر در افسردگی است، گفت: ما معمولاً به مهارت‌های زندگی مسلط نیستیم و همین مسایل شیوه زندگی را دچار مشکل میکند.

سعید ممتازی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: آمار خودکشی طی 20 سال گذشته افزایش چندانی نداشته است. در واقع قسمت اعظم خودکشی به بیماری افسردگی مربوط می‌شود، به طوری که بررسیها نشان میدهد افسردگی سومین علل مرگ و میر در دنیاست.

وی با بیان این مطلب که اقدام به خودکشی در سنین جوانی و در بین زنان شایعتر است، افزود: سایر بیماریهای روانی نیز در این موضوع تأثیرگذار هستند. در واقع برای دستیابی به راهحل مناسب فرد میتواند با مراجعه به پزشک به حل مسئله بپردازد.

ممتازی با اشاره به آمار خودکشی در ایران و استان زنجان، یادآورشد: طبق آمار، میزان خودکشی در کشور و استان زنجان در حد متوسط است، به طوری که خودکشیهای ناموفق 10 برابر خودکشیهای موفق است که باید این موضوع جدی گرفته شود. از این رو افراد در صورت مشاهده علایم بیماری افسردگی مثل نا امیدی و پوچی، باید آن را جدی بگیرند و حتماً به یک روان‌پزشک مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha