کارشناس امور خانواده با بیان اینکه وجه تمایز اینگونه آشنایی‌ها با دوستی‌های قبل از ازدواج نظارت خانواده از روزهای آغازین آشنایی است، گفت: همین موضوع دوام اینگونه ارتباط‌ها را افزایش می‌دهد.

سلامت نیوز: کارشناس امور خانواده با بیان اینکه وجه تمایز اینگونه آشنایی‌ها با دوستی‌های قبل از ازدواج نظارت خانواده از روزهای آغازین آشنایی است، گفت: همین موضوع دوام اینگونه ارتباط‌ها را افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز نقل از فارس، افسانه‌ نیک‌راد در گفت‌وگوی اظهارداشت: متأسفانه هم اکنون نداشتن تعهد در میان جوانان ما باعث شده است تا سن ازدواج بالاتر رود و از سوی دیگر ما با زندگی‌هایی مواجه هستیم که تنها از روی انتقام شکل گرفته است.


وی ادامه داد: افرادی که در تجربه‌های گذشته خود دچار شکست می‌شوند تنها از روی لجبازی با کسی ازدواج می‌کنند که هیچ کدام از ملاک‌های آنها را ندارد و بعد از مدتی متوجه می‌شوند نمی‌توانند با هم زندگی کنند و این نوع زندگی‌ها سرانجامی جز طلاق توافقی ندارد.


این مشاور امور خانواده خاطر نشان کرد: افزایش آمار طلاق‌های توافقی نتیجه بی‌توجهی، عدم تعهد، انتخاب‌های نابجاست که بنا به شرایط و قول و قرارهایی که پایه و اساسی ندارد انتخاب خود را انجام می‌دهند و در کوتاه‌ترین زمان به پایان راه برسند.


نیک‌راد ادامه داد: از سوی دیگر پدیده‌ای که باید از سوی رسانه‌ها به صورت ویژه به آن پرداخته شود این است که خانواده‌ها بچه‌ها را در انتخاب‌های خود آزاد می‌گذارند و مانند گذشته نیست که خودشان برای آنها تصمیم بگیرند.


وی بیان داشت: خانواده‌هایی که آگاهی و اطلاعات مناسبی در زمینه ازدواج‌های درست و منطقی دارند شرایط را به گونه‌ای رقم می‌زنند که فرزندان می‌توانند بیرون از چارچوب‌های سنتی اما زیر نظر خانواده با یکدیگر آشنا شوند.


این مشاور امور خانواده افزود: این خانواده‌ها معمولا از خانواده‌های تحصیلکرده جامعه هستند که در شرایط اجتماع قرار دارند و مسائل و مشکلات جوانان و دغدغه‌هایی که ممکن است برای آنها وجود داشته باشد به خوبی درک می‌کنند.


وی ادامه داد: اما باید توجه کرد وجه تمایز اینگونه آشنایی‌ها با دوستی‌های قبل از ازدواج نظارت خانواده از روزهای آغازین آشنایی است که همین موضوع دوام اینگونه ارتباط‌ها را افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha