یک فیزیوتراپ مناسب‌ترین کفش را برای دانش آموزان کفش‌های اسپرت و ورزشی دانست و به خانواده‌ها توصیه کرد که بعدازظهرها جهت خرید کفش برای دانش‌آموزان اقدام کنند.

سلامت نیوز: ‌یک فیزیوتراپ مناسب‌ترین کفش را برای دانش آموزان کفش‌های اسپرت و ورزشی دانست و به خانواده‌ها توصیه کرد که بعدازظهرها جهت خرید کفش برای دانش‌آموزان اقدام کنند.

مرتضی عزیزیان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: همانطور که پا در قسمت انگشتان پهن شده است، کفشی برای پا مناسب است که در قسمت جلو پهن باشد.

وی تصریح کرد: همچنین کفشی مناسب است که بتواند قوس طولی پا را پر کند که متاسفانه بیشتر کفش‌های موجود در بازار این استاندارد را ندارند. افراد می‌توانند در همین راستا و به منظور پرکردن قوس کف پای خود از کفه‌های طبی استفاده کنند.

به گفته این فیزیوتراپ قوس کف پا مانند کمک فنر خودرو عمل کرده و از فشار به زانوها جلوگیری می‌کند و در صورتی که کفش این قوس را پر نکند زانو و مچ پا و نیز مهره‌های گردنی در بلند مدت دچار مشکل می‌شوند.

عزیزیان پاشنه مناسب کفش برای مردان را یک تا 2.5 سانتی‌متر و برای زنان 2.5 تا سه سانتی‌متر دانست و اظهار کرد: کوتاه یا بلند بودن پاشنه کفش بیش از این مقدار می‌تواند ستون فقرات را با مشکلات مواجه کند.

این فیزیوتراپ خاطرنشان کرد: استفاده از کفش‌های پاشنه بلند در طولانی مدت با افزایش قوس کمر و قوس گردن همراه خواهد بود، موجب فشار بر قدام زانو شده و درد زانو ایجاد می‌کند. در نهایت این امر می‌تواند پارگی مینیسک زانو را نیز به دنبال داشته باشد.

عزیزیان همچنین آرتروز زانو را از جمله عوارض بلندمدت پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند عنوان کرد.

وی کفش‌های بدون پاشنه یا به اصطلاح کفش تخت را نیز نامناسب دانست و اظهار کرد: پوشیدن این نوع کفش‌ها نیز در بلند مدت باعث کاهش قوس کمر شده و فشار بسیاری را بر روی استخوان‌های پاشنه پا ایجاد می‌کند. این نوع پاشنه‌ها همچنین موجب ایجاد شکستگی‌های میکروسکوپی در استخوان‌های پا شده که موجب ایجاد درد در این ناحیه می‌شود.

این فیزیوتراپ بهترین جنس کفش را چرم طبیعی دانست و اظهار کرد: پوشش چرمی کفش موجب می‌شود تا پا در آن به راحتی نفس بکشد.

وی با نامناسب دانستن کفش‌های پلاستکی، فوم یا نبوک گفت: بهترین کفش برای دانش آموزان کفش‌های اسپرت و ورزشی است که علاوه بر راحتی، پا می‌تواند تا حد زیادی در آنها نفس بکشد.

عزیزیان بهترین ساعت خرید کفش را بعدازظهرها دانست و افزود: با راه رفتن در طول روز نیم تا یک سانتی‌متر به طول پا افزوده می‌شود و به همین جهت توصیه می‌شود تا در بعدازظهر که پا به بزرگ‌ترین سایز خود می‌رسد، کفش خریداری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha