معاون وزیر بهداشت گفت: مشارکت بخش خصوصی در توسعه و تجهیز بیمارستان های دولتی، به هیچ وجه هزینه های پرداختی از سوی مردم را افزایش نخواهد داد.

فرسودگی 40 درصد از تخت‌های بیمارستانی

سلامت نیوز: معاون وزیر بهداشت گفت: مشارکت بخش خصوصی در توسعه و تجهیز بیمارستان های دولتی، به هیچ وجه هزینه های پرداختی از سوی مردم را افزایش نخواهد داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، ایرج حریرچی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به این که دولت تدبیر و امید در بخش های مختلف بخصوص حوزه سلامت مشارکت بخش خصوصی را طلبیده است، گفت: در بخش توسعه زیرساخت های بخش بهداشت و درمان، مشارکت بخش عمومی و خصوصی اعتقاد راسخ وزارت بهداشت است؛ طرحی که کشورهای ثروتمند نیز به آن عمل می کنند.

به گفته دکتر حریرچی در حال حاضر در کشور به ازای هر 1000 بیمار، 1.7 دهم تخت در بیمارستان ها داریم که این میزان در کشورهای دیگر سه تخت به ازای هر 1000 بیمار است.

فرسودگی 40 درصد از تخت‌های بیمارستانی

وی با اشاره به این که 40 درصد از این تخت ها فرسوده بوده و در برابر زلزله مقاوم نیستند، خاطرنشان کرد: توزیع این تخت ها مناسب نیست به طوری که برخی بیمارستان ها 110 درصد ضریب اشغال تخت دارند و در برخی دیگر، این ضریب اشغال زیر 15 درصد است.

حریرچی با بیان این که با تغییر بافت جمعیتی و حرکت به سمت سالمندی، نیاز داریم تعداد تختهای بیمارستانی را افزایش دهیم، ادامه داد: برای تکمیل پروژه های نیمه تمام موجود و احداث مراکز درمانی جدید نیز با منابع دولتی و در حالت خوشبینانه، 10 الی 20 سال زمان نیاز داریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به این که دولت در این شرایط چاره ای جز مشارکت دادن بخش خصوصی در احداث بیمارستان ها و ارتقاء خدمات این مراکز ندارد، گفت:پیاده کردن این طرح کاهش تصدی گری دولت را نیز به همراه دارد.

وی توضیح داد: مدل قرارداد ما با بخش خصوصی به گونه ای است که 25 تا 30 درصد هزینه خدمات ارائه شده در بیمارستان ها از سوی بیمه های تکمیلی و مابقی توسط بیمه های پایه پوشش داده می شود. البته هدف اصلی ما تامین خدمات برای مردم با تعرفه دولتی است یعنی بیشترین تمرکز بر بیمه های پایه بوده و بیمه های تکمیلی در مرحله بعدی قرار می گیرند.

حریرچی با اشاره به این که اولین قرارداد وزارت بهداشت در این راستا با بنیاد مستضعفان برای احداث و تجهیز 5 بیمارستان در خرمشهر، آبادان و اهواز، به امضا رسیده است، افزود: هدف ما از اجرای این طرح به هیچ وجه خصوصی سازی نیست و به هیچ وجه قرار نیست هزینه های پرداختی از سوی مردم افزایش یابد. ضمن این که تاکید اصلی ما بر ارائه خدمات مناسب در مناطق محروم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پزشک حق طلب ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    7 0
    "حریرچی با بیان این که با تغییر بافت جمعیتی و حرکت به سمت سالمندی، نیاز داریم تعداد تختهای بیمارستانی را افزایش دهیم، " معاونت آموزشی وزارت بهداشت درمورد امتحان دستیاری اعلام فرمودند که در تهران نیازی به متخصص نداریم!پس چگونه است که به بیمارستان نیاز داریم؟؟؟؟؟پیری جمعیت هم که 40 سال بعد قرار است علائمش ظاهرشود!!! وزیر بهداشت جام جم آنلاین شنبه 22 شهریور 1393 :"سازنده بیمارستان می تواند حداکثر 30 درصد تخت های بستری بیمارستان را به بیمه های تکمیلی اختصاص دهد " دکترمرندی، وزیر سابق بهداشت نماینده فعلی مجلس(اعتدال 8 اردیبهشت 1393 ) :"فعالیت بیمه های تکمیلی غیرقانونی است.در قانون برنامه پنجم هر گونه سرمایه گذاری دولت در بیمه تکمیلی نهی شد و متاسفانه در حال حاضر بسیاری از موارد فعالیت بیمه های تکمیلی از نگاه قانون برنامه پنجم غیر قانونی است." این وسط کسی نیست بگوید نفع این کار برای مردم چیست؟این اقدام به نفع طبقه ثروتمند جامعه وسرمایه گذار است وظاهرا مشکل قانونی دارد!!!!!! خدایا به داداین مردم برس!