بیمه شدگانی که تحت معالجات پزشکی یا درمان های توانبخشی قرار می گیرند، چنانچه بر حسب تشخیص پزشک معالج به طور موقت قادر به انجام کار نباشند، استحقاق دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری را خواهند داشت.

سلامت نیوز: بیمه شدگانی که تحت معالجات پزشکی یا درمان های توانبخشی قرار می گیرند، چنانچه بر حسب تشخیص پزشک معالج به طور موقت قادر به انجام کار نباشند، استحقاق دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری را خواهند داشت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، براساس قانون تأمین اجتماعی، پرداخت غرامت دستمزد یکی از انواع حمایت های تأمین اجتماعی است.
بر این اساس، هر بیمه شده ای ممکن است در طول سال های متمادی کار، تلاش و خدمت به دلایل شغلی یا غیر از آن دچار حادثه وبیماری شود و به طور موقت قادر به کار نباشد که سازمان تأمین اجتماعی وجوهی را به بیمه شدگانی که به سبب بیماری یا آسیب های ناشی از حادثه به طور موقت قادر به کار نیسنتد، پرداخت می کند.
لازم به ذکر است، برای مدت پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری محدویت زمانی وجود ندارد و تا زمانی که بیمه شده برحسب تشخیص سازمان قادر به کار نباشد و به موجب مقررات تأمین اجتماعی از کار افتاده شناخته نشده باشد، پرداخت غرامت دستمزد ادامه پیدا می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha