وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای وظایف حاکمیتی و رسالت اصلی خود مبنی بر تامین و ارتقای سلامت جامعه و در راستای اجرایی کردن سیاست‌های کلی سلامت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری طی نامه‌ای به مسولین دستگاه‌ها و سازمان ذیربط خواستار حرکت فرهنگی برای تامین سلامت مردم شد.

سلامت نیوز:وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای وظایف حاکمیتی و رسالت اصلی خود مبنی بر تامین و ارتقای سلامت جامعه و در راستای اجرایی کردن سیاست‌های کلی سلامت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری طی نامه‌ای به مسولین دستگاه‌ها و سازمان ذیربط خواستار حرکت فرهنگی برای تامین سلامت مردم شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، این وزارتخانه همچنین طی نامه‌ای به معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کرده است که به منظور همراهی با اهداف کلان سلامت جامعه و پیشگیری از سوء استفاده برخی از سودجویان، طی یک حرکت فرهنگی همراه کمپین ایجاد شده برای سلامت مردم، کلیه مطبوعات و نشریات کشور از چاپ تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان به سلامت مانند فراورده‌های غذایی پرچرب و با نمک بالا خودداری کنند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر بیماری‌های قلبی - عروقی به عنوان یکی از سه علت اصلی مرگ و میر و ناتوانی انسان‌ها در سراسر جهان مطرح است و مصرف چربی‌ها و نمک در ایجاد این بیماری‌ها و مرگ ناشی از آن، نقش اصلی را ایفا می‌کند. لذا یکی از اهداف برنامه‌های تغذیه‌ای این وزارتخانه، کاهش مصرف چربی و نمک در رژیم غذایی مردم است.

این گزارش حاکی است وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین به دلیل توزیع لبنیات پرچرب در بسته‌های غذایی مسافران در یکی از خطوط هواپیمایی که همزمان با سفر استانی هیات دولت به خراسان رضوی مشاهده شده بود، طی نامه‌ای به مسئولین وزارت راه و شهرسازی از آنها نیز خواسته است خطوط حمل و نقل مسافری با اصلاح بسته‌های غذایی خود با حذف مواد غذایی آسیب‌رسان به سلامت مردم به سمت تامین مواد غذایی سالم حرکت کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha