یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 120427

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدامات انجام شده در راستای رفع کمبود پرستار را تشریح کرد.

سلامت نیوز: معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدامات انجام شده در راستای رفع کمبود پرستار را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، محمدمیرزابیگی با اشاره به جایگزین کردن نیروهای موقت در مورد پرستارانی که به مرخصی زایمان رفته‌اند، گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر 150 پرستار در مرخصی زایمان به سر می‌برند، مقرر شده است که به جای پرستارانی که از مرخصی زایمان استفاده می‌کنند از نیروهای پرستاری به صورت موقت و جایگزین استفاده شود.

معاون امور پرستاری وزیر بهداشت از دیگر اقدامات وزارت بهداشت برای رفع کمبود پرستار، به بکارگیری دانشجویان پرستاری با شرایط خاص اشاره کرد و افزود: با توجه به آیین‌نامه ابلاغی به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، دانشجویان پرستاری ترم های 6 به بالا می‌توانند با مراجعه به سایت‌های معاونت پرستاری وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ثبت نام کنند و از این دانشجویان برای کار در بالین بیماران استفاده می‌شود.

میرزابیگی مزایای این کار را رفع کمبود نیروی پرستار و در عین حال لحاظ شدن سابقه کاری برای دانشجویان پرستاری عنوان کرد.

وی از دیگر اقدامات انجام شده در دولت یازدهم برای رفع کمبود پرستار به جذب نیروی پرستاری به صورت شرکتی اشاره کرد و گفت: بر اساس بخشنامه جدید وزارت بهداشت، پرستارانی که به صورت شرکتی جذب کادر درمانی می شوند می‌توانند از مزایای این بخشنامه استفاده کنند.

وی مواردی مانند استفاده از حقوق پایه مشخص، استفاده از قانون ارتقای بهره‌وری، دارا بودن بیمه، دریافت نسخه سوم قرارداد به نیروی شرکتی و داشتن حکم کارگزینی مشخص و فیش حقوقی با همه جزئیات کسورات بیمه و کارانه را از مزایای جذب نیروی پرستار به صورت شرکتی عنوان کرد.

میرزابیگی با بیان اینکه حقوق این پرستاران که به صورت شرکتی جذب می‌شوند حدود 10 درصد از حالت مشابه خود بالاتر است،گفت: این تصمیم در راستای محور بودن بیمار در بالین اتخاذ شده است.

معاون پرستاری بازنگری قانون طرح نیروی انسانی را از دیگر اقدامات وزارت بهداشت در دولت یازدهم عنوان کرد و افزود: نظارت بر نیروهای طرحی مخصوصاً توزیع این نیروها از دیگر اقدامات وزارت بهداشت در خصوص رفع کمبود پرستار است.

وی افزود: نیروهای طرحی که طرح خود را نگذرانده باشند به هیچ عنوان اجازه کار در مراکز بهداشتی درمانی و حتی بخش خصوصی را ندارند و این مراکز نیز به تبع، اجازه استخدام به کار این نیروها را ندارند.

وی در ادامه گفت: در صورتی که این بیمارستان‌ها از نیروهایی که طرح خود را نگذرانده باشند، استفاده کنند، در بخش اعتباربخشی بیمارستان‌ها با آنان برخورد می شود.

میرزابیگی افزود: با توجه به دستورالعمل مصوب، وزارت بهداشت در صورت صلاحدید می تواند نیروهای طرحی مازاد در یک منطقه را برای گذراندن طرح نیروی انسانی خود به مناطقی که نیاز به این افراد دارند، اعزام نماید.

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: سیاست جذب و نگهداشت نیروهای پرستاری در تعامل بین معاونت‌های وزارت بهداشت به صورت تیمی مد نظر قرار گرفته است و لازم است این سیاست در سراسر کشور به طور کامل و جامع اجرا شده تا از کمبود پرستار در مناطق مختلف جلوگیری شود.

وی گفت: با مجموع اقدامات انجام شده برای رفع کمبود نیروی پرستاری در کشور، پرستاران خواهند توانست نسبت به آموزش بیماران در راستای خودمراقبتی نیز اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • آیلین ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 1
    با سلاموخدنت همه تورو خدا با این کمبود پرستار از ماما ها استفاده کنید ماماهای بیچاره با رتبه های خوب قبول میشن د وسال طرح میرن بعدش بیکارن خواهشآ بعنوان پرستار ازشون استفاده کنید خداییش مهارت دارن