اینجا پیاده رو روبروی یک بیمارستان دولتی است. همراهان بیمارهایی که از شهرستان می آیند جایی برای ماندن ندارند. شاید این چادرها نزدیک ترین جایی باشد که از فرزاندان و وابستگانشان دور نباشند. به نظر نمی رسد طرح تحول سلامت در لیست بلندبالای برنامه های خود جایی برای این آدم های نگران و کم خواب در نظر گرفته باشد.

عکس/خیابان خوابی همراهان بیماران شهرستانی/وعده های مسئولان درباره احداث مهمانسرا چه شد؟

سلامت نیوز: اینجا پیاده رو روبروی یک بیمارستان دولتی است. همراهان بیمارهایی که از شهرستان می آیند جایی برای ماندن ندارند. شاید این چادرها نزدیک ترین جایی باشد که از فرزاندان و وابستگانشان دور نباشند. به نظر نمی رسد طرح تحول سلامت در لیست بلندبالای برنامه های خود جایی برای این آدم های نگران و کم خواب در نظر گرفته باشد. زنان و مردان که فرزندانشان را از راه دور و از توی چادر دعا می کنند… یادمان نرود؛ این جا فقط یک بیمارستان است در شهری به بزرگی تهران.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری پیام نو، شهردار تهران در حاشیه نشستی با سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت که در خرداد سال جاری برگزار شد، گفته بود تمامی بیمارستان‌های دولتی تهران تا پایان سال به مهمانسرا مجهز می‌شوند.  این نشست به منظور بررسی وضعیت ساختمانها و فضای فیزیکی حوزه بهداشت و درمان پایتخت برگزار شد. در مقابل این وعده ها اما وضعیت، آنی است که دراین عکس ها می بینید. اتاق همراه بیماران در خیابان است؛ اتاق همراه صحرایی بیمارستانهای دولتی در خیابان!

خیابان خوابی همراهان بیماران شهرستانی

 محمدباقر قالیباف، اقامت خانواده بیماران در کنار بیمارستان‌ها و داخل چادر، وارد کردن فشار مضاعف به آنان دانسته بود.

خیابان خوابی همراهان بیماران شهرستانی

این خانواده برای درمان برادرشان از آبادان آمده اند و بیشتر از یک هفته است که در پیاده رو می خوابند.

خیابان خوابی همراهان بیماران شهرستانی

 آن ها از حال خودشان گله ندارند، می گویند کاش به بیمارمان تخت بدهند ما حاضریم در خیابان بخوابیم.

 این خانواده قزوینی هجده روز است که روبروی بیمارستان دولتی در پیاده رو زندگی می کنند.

خیابان خوابی همراهان بیماران شهرستانی

پسر جوان این خانواده در بیمارستان است. به این دلیل که بخش، مردانه است، شب ها پدر خانواده پیش فرزندش می ماند و زن و دخترش در چادر.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مراکز استانهای ایران به مراکز تخصصی وپزشک متخصص نیاز ندارند!!! ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    0 0
    بیمار آبادانی در مرکز استان یعنی اهواز نمیتواند درمان شود؟؟؟مگر قزوین مرکز استان نیست ومراکز تخصصی ندارد؟ چرا بیمارآبادانی به جای اهواز بایدبه تهران بیاید؟چرا بیمار قزوینی به تهران بیاید؟پس مراکز استان ما هم جزو مناطق محرومند!!!مگر اهواز وقزوین دانشگاه علوم پزشکی ندارند؟قابل توجه نمایندگان محترم مجلس که از نبود متخصص در مناطق محروم فاقد مراکز تخصصی نالانند!اهواز مقاوم وقزوین رادریابید تا مردم شهرستانهای استانهای قزوین وخوزستان راحت به مراکز استان مراجعه کنند ونیازی به تهران رفتن نداشته باشند... از نظر امکانات اگر چنین وضعی در اهواز وقزوین داشته باشیم، خدا به داد شهرستانهای ایران برسد!پس حقانیت پزشکان متخصص زن که ادعای نیاز به پزشک درمراکز استانها را کرده بودند ثابت میشود،این متخصصان در شهرستانهای فاقد مراکز تخصصی می پوسند وآنوقت بیماران اهوازی وقزوینی آواره تهرانند وتهران هم که نیازمند پزشک متخصص نیست!!!
  • پزشک متخصص بیکار مناطق محروم ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    8 0
    که درتهران نیاز به پزشک متخصص نداریم!!! برای اثبات ادعایمان نوبت دهی را سامان میدهیم!!!! یا اینکه مهمانسرا احداث میکنیم!!!! منطق حکم میکند مراکز تخصصی را توسعه دهید وپزشکان متخصص کلان شهرها را زیاد کنید وبگویید دلیل نوبتهای طولانی وسرگردانی بیماران وهمراهانشان نیاز به پزشک متخصص در مراکز استانهاست و بگوئید ما نیازی به متخصص در مناطق محروم فاقد مراکز تخصصی نداریم !گفتن شجاعانه حقیقت تلخ است ولی به فرموده پیامبرمان عمل کنید وحق را بگوئید که به نفع دنیا وآخرتتان است.....