یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
کد خبر: 120436

حتما می‌دانید که آسم یک بیماری تنفسی است که روی دستگاه تنفس که شامل نای و شش‌ها است، اثر می‌گذارد و موجب اختلا‌ل در تنفس، تنگی نفس و سرفه‌های شدید می‌شود. شدت این بیماری در کودکان بیشتر است و می‌تواند خطرات بیشتر و جدی‌تری را به دنبال داشته باشد و دستگاه تنفس آنها را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین باید از کودکان مراقبت بیشتری شود.

سلامت نیوز: حتما می‌دانید که آسم یک بیماری تنفسی است که روی دستگاه تنفس که شامل نای و شش‌ها است، اثر می‌گذارد و موجب اختلا‌ل در تنفس، تنگی نفس و سرفه‌های شدید می‌شود. شدت این بیماری در کودکان بیشتر است و می‌تواند خطرات بیشتر و جدی‌تری را به دنبال داشته باشد و دستگاه تنفس آنها را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین باید از کودکان مراقبت بیشتری شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان،همیشه تصور می‌شد که قرارگرفتن کودکان در معرض پوست و خز حیوانات باعث بروز واکنش‌های حساستی می‌شود ولی محققان به‌تازگی خلاف این واقعیت را به اثبات رسانده‌اند.

پژوهشگران آلمانی با مطالعات گسترده روی کودکان در سنین مختلف و چگونگی ابتلا به آسم در آنها بیان کردند: «نوزادانی که در سه‌ماهه اول زندگی خود به‌طور مداوم روی پوست و خز حیوانات می‌خوابند بدن آنها نسبت به حساسیت‌های میکروبی و میکروب آسم قوی می‌شود و می‌توانند در مقابل این میکروب‌ها از خود محافظت کنند و نسبت به آن حساسیت نشان ندهند.»

حدود 90 درصد کودکانی که به این طریق مورد آزمایش قرار گرفتند تا 10 سالگی دچار بیماری آسم نشده و حساسیتی از خود نشان ندادند، البته 5 درصد از این تعداد نیز تا شش سالگی دچار حساسیت میکروبی و آسم نشدند. اما 5 درصد باقی مانده را افرادی تشکیل می‌دادند که فرزند آنها به‌طور مداوم در سه ماهه اول روی پوست و خز حیوانات نخوابیدند و بدن این کودکان توانایی لازم را برای مقابله با حساسیت‌های میکروبی کسب نکرده بود و در نتیجه به آسم مبتلا شدند.
امروزه حدود 3/9 درصد از مردم جهان دچار بیماری آسم هستند. 8 درصد این افراد را کودکان تشکیل می‌دهند و تعداد افرادی که به این بیماری تنفسی مبتلا می‌شوند هر ساله رو به افزایش است، زیرا هر ساله هوا آلوده‌تر و فعالیت‌های میکروبی زیادتر می‌شود.


این موضوع باعث بالا رفتن درصد ابتلا به آسم در بین افراد و به‌خصوص کودکانی که سیستم بدنی‌شان ضعیف‌تر است، می‌شود، پس باید این خطر را جدی گرفت و با آن مقابله کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha