یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: 120441

انجام فعالیت های ورزشی به هر فردی و در هر سنی توصیه میشه حتی سالمندانی که روی صندلی چرخدار هستن. این افراد می تونن سلامت خودشونو از طریق انجام ورزش های مقاومتی و حتی برخی ورزش های هوازی بهبود بدن و از آثار ورزش روی خلق و خو بهره مند بشن. برنامه ورزشی این افراد نیاز به خلاقیت داره تا علاوه بر سرگرمی، توانایی هایشان افزایش پیدا کنه.

سلامت نیوز: انجام فعالیت های ورزشی به هر فردی و در هر سنی توصیه میشه حتی سالمندانی که روی صندلی چرخدار هستن. این افراد می تونن سلامت خودشونو از طریق انجام ورزش های مقاومتی و حتی برخی ورزش های هوازی بهبود بدن و از آثار ورزش روی خلق و خو بهره مند بشن.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، برنامه ورزشی این افراد نیاز به خلاقیت داره تا علاوه بر سرگرمی، توانایی هایشان افزایش پیدا کنه.

قدرتی:

از دمبل ها برای حرکت های مکرر استفاده کنید. اگر دمبل ندارید، از هر وسیله ای که وزن دارد و در دست جا می گیرد، استفاده کنید.

مقاومتی:

تمرین های مقاومتی مانند استفاده از کش های لاستیکی برای ورزش دادن عضله مفید است. می توان آن را به دستگیره صندلی وصل کرد و حرکت های متفاوت شانه، دست و پا را انجام داد.

انعطاف پذیری:

با انجام ورزش های هوازی و کشش های آرام و خم شدن می توان حرکات خود را بهبود بخشید. برخی از ورزش ها را می توان دراز کشیده انجام داد.

تحمل پذیری:

دستگاه های مخصوص تمرین های افراد ویلچرنشین، تمرین حرکت چرخشی دست ها، دوچرخه سواری و پارو زدن، تردمیل را ممکن می کند. اگر دسترسی به دستگاه های خاص یا استخر ندارید انجام حرکت های مکرر مانند حرکت دادن پاها، شنا در حال نشسته و ... برای تنظیم ضربان قلب مناسب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha