دبیرکل جمعیت هلال احمر تااکید کرد: جمعیت هلال احمر باید به اندیشه داوطلبی برسد و پس از آن به دنبال ترویج فرهنگ داوطلبی باشد چرا که اندیشه داوطلبی یک اندیشه به روز و مدرن است.

سلامت نیوز: دبیرکل جمعیت هلال احمر تااکید کرد: جمعیت هلال احمر باید به اندیشه داوطلبی برسد و پس از آن به دنبال ترویج فرهنگ داوطلبی باشد چرا که اندیشه داوطلبی یک اندیشه به روز و مدرن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سیداحمد موسوی در گردهمایی علمی ـ کاربردی معاونان امور داوطلبان جمعیت هلال احمر سراسر کشور با اشاره به اینکه بایستی از همایش هایی که توسط جمعیت هلال احمر برگزار می شود نهایت بهره برداری صورت پذیرد ، گفت : همایش ها می توانند در تحول سیستمی نقش داشته باشند و برگزاری همایش های هدفمند و مستمربا رویکرد آموزشی می تواند تاثیر شگرفی بر اجرای طرح تحول بگذارد.

وی با تاکید بر اینکه باید یادگیری را جایگزین آموزشها کنیم، افزود: همایش هایی که به ارائه آمار و گزارشهای معمول که فقط یک موضوع را دنبال می کند ختم شود، هیچ پیشرفتی را در پی نخواهد داشت و اگر بنیان همایش ها را آموزشی بگذاریم و نیازهای آموزشی را در خود تقویت کنیم با تغییر نگرش حاصل شده از آن، تحول امکان پذیر است و در این گونه همایشهای درون جمعیتی باید به صورت کارشناسی و در فضای همدلی خودمان را نقد کنیم و ایراداتمان را بیابیم تا برای تحول آماده شویم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: کاری که از سوی داوطلبان انجام می شود ارزشمند و قابل تقدیر است اما جمعیت هلال احمر باید به اندیشه داوطلبی برسد و پس از آن به دنبال ترویج فرهنگ داوطلبی باشد، باید بدانیم که اندیشه داوطلبی یک اندیشه به روز و مدرن است.

وی به فعالیت ارزشمند داوطلبان جمعیت هلال احمر در سراسر کشور اشاره کرد و اذعان داشت: گمان نکنید که فقط نیازمندان و مددجویان به شما نیازمندند بلکه توانمندان بیشتر از سایر افراد به شما نیازمند هستند.

موسوی اولویت اول فعالیت سازمان داوطلبان را ایجاد اندیشه داوطلبی دانست و یادآور شد: سازمان داوطلبان مهمترین رسالتش ترویج اندیشه های پاک داوطلبی است و در این زمینه بایستی از خودمان آغاز کنیم و بخشی از جان و مال خود را به صورت خالص در اختیار مردم بگذاریم و مطمئنا این کار دستاوردهای خوبی را در پی خواهد داشت.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیتهای حوزه سلامت جمعیت هلال احمر یکی از مشکلات بیماران را نبود سیستم نظام ارجاع برشمرد و بیان داشت: بسیاری از بیماران شهرستانی که توسط افراد غیر متخصص جهت پیگیری امور درمان هدایت می شوند بعضا در مسیرهای ناسالمی قرار می گیرند که هزینه های مازادی بر آنها تحمیل می شود.

وی افزود: سازمان داوطلبان به عنوان شبکه حمایتی می تواند در خصوص این سوانح بررسی و راهکارهای لازم را برای به گونه ای که پزشکان مورد وثوق جامعه به افراد معرفی و خدمات اصولی به آنها ارائه شود البته اگر امکان ایجاد مراکز مشاوره در جمعیت هلال احمر مهیا شود، این نیاز بیماران مرتفع خواهد شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر تاکید کرد : سیستم سازمان داوطلبان بیشتر با مراجعان و جامعه هدف جمعیت هلال احمر در ارتباط هستند و انتظار داریم ارزش مداری را در این سازمان ملموس تر مشاهده کنیم و در این مورد بایستی برنامه ها و فعالیت های خود را براساس حفظ کرامت انسانی و ارزش مداری قراردهیم.

موسوی با اشاره به اینکه کرامت فقط احترام گذاشتن نیست و ما نباید اجازه دهیم انسانهای نیازمند بخاطر حفظ آبرو و حیثیت خود در سختی و ملامت زندگی کنند،خاطرنشان کرد: ما باید به سراغ نیازمندان برویم و نیازمندان واقعی را شناسایی کنیم و در غیر اینصورت افرادی که مرتبط تر و مطلع تر هستند، بیشتر منتفع می شوند نه افرادیکه نیازمندتر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha