دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 120489

دبیر شورای سیاستگذاری سلامت نسبت به مصرف بالای نمک و نیز توزیع نمکهای تصفیه نشده در بازار هشدار داد و گفت: بررسی وضعیت نمک مصرفی مردم هم از نظر نوع نمک و هم میزان آن و اجرای راههای اصلاح آن در دستور کار قرار گرفت.

سلامت نیوز: دبیر شورای سیاستگذاری سلامت نسبت به مصرف بالای نمک و نیز توزیع نمکهای تصفیه نشده در بازار هشدار داد و گفت: بررسی وضعیت نمک مصرفی مردم هم از نظر نوع نمک و هم میزان آن و اجرای راههای اصلاح آن در دستور کار قرار گرفت.

علیرضا دلاوری در گفت وگو با فارس گفت: بسته جدیدی که در شورای سلامت و امنیت غذا مطرح شده سلامت نمک مصرفی است.

وی گفت: در بسته جدیدی نمک در مقوله میزان مصرف خانوارها و کیفیت آن بررسی می‌شود تا از این نظر که نمک موجود تصفیه شده است یا خیر و همچنین چه میزان ید در آن استفاده شده ارزیابی شود.

وی ادامه داد: از آنجا که مصرف نمک در کشور 2 برابر استاندارد جهانی است و به صورت یک رویه و عادت،نمک بر سفره مردم آورده می شود تصمیم گرفته شده تا میزان مصرف نمک بررسی و راهکارهایی که برای کاهش مصرف آن در سطح خانوارها وجود دارد ارائه شود.

رئیس دبیرخانه شورای سیاستگذاری سلامت گفت: روزانه باید 5 گرم نمک مصرف شود در حالی که هم اکنون هر ایرانی 10 گرم در طول یک روز مصرف می کند و این میزان باید به شدت کاهش یابد.

دلاوری ادامه داد: موضوع دیگر در رابطه با نمک که در این بسته دیده شده بحث سالم بودن نمک است.اینکه چه مقدار از نمک موجود در سطح بازار تصفیه شده است باید بررسی شود چرا که نمک های غیرمجاز و تصفیه نشده نیز در بازار وجود دارد.

وی تصریح کرد: همچنین قرار است میزان ید موجود در نمک نیز ارزیابی شود این موضوع با توجه به شیوع بالای گواتر در برخی استانهادر دستور کار قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha