پزشکان در آمریکا امیدوارند که واکسن جدید آنفلوآنزا برای توزیع در پاییز امسال (2014) بتواند در مقابل انواع بیشتری از ویروس‌ آنفلوآنزا مصونیت ایجاد کند.

سلامت نیوز: پزشکان در آمریکا امیدوارند که واکسن جدید آنفلوآنزا برای توزیع در پاییز امسال (2014) بتواند در مقابل انواع بیشتری از ویروس‌ آنفلوآنزا مصونیت ایجاد کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، واکسن جدید آنفلوآنزا برخلاف انواع قبلی که تنها در مقابل سه نسخه ویروسیِ آنفلوآنزای فصلی مصونیت ایجاد می‌کردند می‌تواند در برابر چهار نسخه از این نوع ویروس ایمنی ایجاد کند. این واکسن‌ها در مقابل ابتلا به بیماری‌های تنفسی تا حدود 65 درصد مصونیت ایجاد می‌کنند. این واکسن چهارگانه آنفلوآنزا از امسال (2014) نیمی از واکسن‌های آنفلوآنزا را در آمریکا تشکیل خواهد داد.

«دیوید گرینبرگ»، نایب رئیس امور علمی و پزشکی کارخانجات تولید واکسن «سانوفی پاستور» می‌گوید: قصد داریم طی سال‌های آتی، هر سال تعداد واکسن‌های چهارگانه آنفلوآنزا را افزایش دهیم و در نهایت تمام واکسن‌های آنفلوآنزا را به نوع واکسن‌های چهارگانه تبدیل کنیم.

به گزارش روزنامه مورنینگ کال، پزشکان معتقدند واکسن‌های قدرتمندتر به معنای محافظت بیشتر در برابر آنفلوآنزا به ویژه در گروه‌های آسیب‌پذیر نظیر زنان باردار و مبتلایان به دیابت هستند. اگرچه مردم تشویق به تزریق واکسن‌های چهارگانه آنفلوآنزا شده‌اند اما از سوی دیگر به آنها اعلام شده در صورتی که موفق به یافتن این واکسن‌ها نشوند هم از همان واکسن‌های سه‌گانه قبلی آنفلوآنزا استفاده کنند.

در عین حال مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا (CDC) و کمیته توصیه‌ در امور پیشگیری در این مرکز هنوز استفاده از واکسن‌های چهارگانه آنفلوآنزا را نسبت به واکسن‌های سه‌گانه توصیه نکرده‌اند. بنابر اعلام این مرکز، کمیته فوق هنوز شواهد کافی نسبت به ارجحیت واکسن‌های جدید نسبت به واکسن‌های پیشین را به دست نیاروده است. CDC در همین حال برای کودکان دو تا هشت ساله توصیه می‌کند که در صورت نداشتن مشکل سلامتی از واکسن‌های افشانه‌ای بینی استفاده کنند. سالانه پنج تا 20 درصد از مردم آمریکا به آنفلوآنزا مبتلا و بیش از 200 هزار نفر آنها به دلیل شدت علائم این بیماری در بیمارستان بستری می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha