دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 120512

پیاده رفتن به محل کار نه تنها برای سلامت جسم مفید است بلکه به بهبود سلامت روان نیز کمک می‌کند.

برای شادی بیشتر پیاده به محل کار بروید

سلامت نیوز: پیاده رفتن به محل کار نه تنها برای سلامت جسم مفید است بلکه به بهبود سلامت روان نیز کمک می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان سلامت در انگلیس اطلاعات نزدیک به 18 هزار نفر را با توجه به پرسشنامه‌های توزیع شده میان آنان بررسی کردند. در این پرسشنامه‌ها سوالاتی در مورد احساس باارزش بودن، ناراحت بودن و داشتن خواب ناکافی شبانه در طول چند هفته مطرح شد.

در پایان این بررسی متخصصان مشاهده کردند افرادی که برای رسیدن به محل کار پیاده روی یا دوچرخه سواری را انتخاب می‌کنند نسبت به افرادی که از وسایل نقلیه استفاده می‌کنند از نظر شرایط جسمی و روانی امتیاز بهتری کسب کرده‌اند. همچنین مشخص شد افرادی که خود تا محل کار رانندگی می‌کنند 13 درصد بیشتر از مشکلاتی چون تحت فشار بودن و نداشتن قدرت تمرکز شکایت داشتند. متخصصان

همچنین در این بررسی فاکتورهای دیگری را که بر رفاه و آسایش فرد تاثیر می‌گذارند همچون میزان درآمد خانواده،‌ وضعیت کلی سلامت و اینکه این افراد صاحب فرزند بودند در نظر گرفتند. علاوه بر این مشاهده شد افرادی که استفاده از خودرو را برای رسیدن به محل کار کنار گذاشته و پیاده یا با دوچرخه خود را به سر کارشان می‌رساندند در وضعیت روانی‌شان بهبودی چشمگیری حاصل شده است.

به گزارش لایوساینس،‌ همچنین متخصصان در بررسی‌های خود دریافتند افرادی که از وسایل نقلیه عمومی برای رفتن به محل کار استفاده می‌کنند نسبت به افرادی که با خودروی شخصی رفت و آمد دارند از وضعیت روانی بهتری برخوردار هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha