یک متخصص قلب و عروق فشارخون بالا عامل تنگی دریچه آئورت قلب است.

اگر در حمام دچار سرگیجه می شوید،بخوانید

سلامت نیوز: یک متخصص قلب و عروق فشارخون بالا عامل تنگی دریچه آئورت قلب است.

منوچهر قارونی، متخصص قلب و عروق در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: در راس بیماری‌های قلب بیماری دریچه آئورت است که امروزه بسیار شایع است و در افراد سالمند بیشتر دیده می‌شود و در افرادی که فشار خون بالا دارند چرا که فشار خون بالا باعث می‌شود که بر روی دریچه آئورت کلسیم بنشیند یا به قولی آهکی شود و ایجاد تنگی در دریچه آئورت بکند.

وی افزود: تنگی دریچه آئورت سبب خواهد شد تا فرد مبتلا به صورت ناگهانی در دستشویی و حمام دچار سرگیجه شود و به زمین بخورد و عوارضی مانند سکته مغزی، خونریزی مغزی و حتی در افراد مسن شکستگی سر و استخوان ایجاد شود.

قارونی خاطرنشان کرد: امروزه در عرصه بیماری‌های دریچه‌های قلب بیشتر با تنگی دریچه آئورت مواجه هستیم که گاهی مادرزادی است و این دریچه در مواردی به جای داشتن 3 قسمت، 2 قسمت دارد که باعث نارسایی قلبی شده و بر اساس آن بیماری دریچه آئورت مشخص می‌شود که برای درمان این بیماری اگر بیمار مسن نیست بهتر است دریچه تعویض شود.

این متخصص قلب و عروق درباره بیماری‌های دریچه میترال نیز گفت: پیش از این بیماری و نارسایی دریچه میترال به علت رماتیسم قلبی به وجود می‌امد اما امروزه خوشبختانه با کم شدن رماتیسم قلبی، شمار بیماران مبتلا به تنگی دریچه آئورت کاهش یافته است و بیشتر در افراد مهاجر به کشورمان دیده می‌شود.

وی افزود: اما نوعی بیماری به نام پرولاپس میترال یا افتادگی بخشی از دریچه میترال وجود دارد که در خانم‌ها بیشتر دیده می‌شود که بیماری نگران کننده‌ای نیست و معمولاً با تیرکشیدن جلوی سینه، سردرد میگرنی، سردبودن انگشتان دست و پا خود را نشان می‌دهد.

قارونی خاطرنشان کرد: پرولاپس میترال شایع‌ترین بیماری دریچه‌ای قلب است و بیماری خطرناکی نیست که با دارو کنترل می‌شود اما در شرایط بسیار خاص نیاز به تعویض دریچه میترال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha