دبیر علمی جامعه جراحان ایران گفت: در کشور در هر 20 دقیقه یک نفر بر اثر حوادث از بین می رود که این مشکل قابل پیشگیری است .

حوادث جاده ای در ایران هر 20 دقیقه یک قربانی می گیرد

سلامت نیوز: دبیر علمی جامعه جراحان ایران گفت: در کشور در هر 20 دقیقه یک نفر بر اثر حوادث از بین می رود که این مشکل قابل پیشگیری است .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بسیج جامعه پزشکی، دکتر «سیاوش صحت» افزود: به دلیل اهمیت مساله تروما در کشور و چالش های متنوع آن از جمله بالا بودن آمار تلفات حوادث جاده ای به علت حادثه خیز بودن بسیاری از راه های کشور و بی توجهی به قوانین رانندگی، تلاش های علمی بسیاری برای جلوگیری از آن صورت گرفته است.

میلیاردها سال از عمر مردم از دست می رود

دبیر علمی جامعه جراحان ایران گفت: بیشتر مرگ ومیرها در سن 20 تا 40 سالگی اتقاق می افتد و شخصی که به طور طبیعی باید 70 سال عمر کند، متاسفانه در اثر حوادث رانندگی در ایران در سن 40 سالگی جان خود را از دست می دهد و این مساله باعث می شود که 30 سال از عمر او کم شود .

وی گفت: با محاسبه این نوع از مرگ ومیرها، متوجه خواهیم شد که میلیاردها سال از عمر مفید مردم گرفته شده که یک نوع ضرر جبران ناپذیر در جامعه است.

دکتر صحت ادامه داد: بسیاری از بیماران بر اثر تروما دچار حادثه می شوند و این امر هم از لحاظ فردی و هم از لحاظ اجتماعی ضرر بر اقتصاد جامعه تحمیل می کند و بدنبال آن مسایل روانی که ایجاد می شود یک فاجعه دیگر در جامعه ما بوجود می آورد.

بیماری های قلبی، تروما و سرطان ها سه عامل اصلی مرگ در ایران

وی سه عامل اصلی مرگ در ایران را بیماری های قلبی، تروما و سرطان عنوان کرد و گفت: درمورد بیماری های قلبی نیاز است سبک زندگی مردم و روش تغذیه آنان تغییر اساسی داشته باشد .

دکتر صحت، در مورد سرطان نیز گفت: در این نوع بیماری هنوز اطلاعات وسیعی از اینکه چرا بیمار سرطان می گیرد و اینکه چه باید کرد، وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هر 20 دقیقه یک نفر بر اثر حوادث با پدیده مرگ روبرو می شود، گفت: ضایعات این تروما که علت سوم مرگ ومیر ایران است، قابل پیشگیری است.

برگزاری نخستین کنگره ملی تروما در 24 دی ماه

دکتر صحت از برگزاری اولین کنگره ملی تروما در 24 دی ماه به مدت سه روز در مرکز همایش های رازی با همکاری همه دستگاه های مسوول در این عرصه خبر داد و افزود: قرار است در این کنگره، راه های پیشگیری از تروما، درمان مصدومان ترومایی، همچنین عوارض آن و عوارض روانی ناشی از تروما بعد از حادثه بررسی شود.

وی تاکید کرد: یکی از راه های پیشگیری از این مشکل، آموزش صحیح در دبستان ها و در مدارس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha